Mniej upadków

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2002 r. działalność zakończyły 93 firmy internetowe, czyli o ponad 70% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - wynika z raportu firmy analitycznej Webmergers.com.

W czerwcu odnotowano najniższą od kilku lat liczbę bankrutujących "dotcomów" - zniknęło ich z rynku jedynie 13. Czerwiec był też szóstym z kolei miesiące, w którym liczba upadków była niższa niż 20. Poprawa koniunktury dla "dotcomów" zdaje się być faktem - tym bardziej, że przez kolejne 16 miesięcy przez styczniem 2002 r. średnia liczba firm internetowych zamykanych każdego miesiąca wynosiła 44.

W sumie, od stycznia 2000 r. upadły już na całym świecie co najmniej 862 "dotcomy". Największą grupę spośród nich (43%) stanowiły firmy zajmujące się e-commerce. Mniej, bo jedynie 25% było wśród bankrutujących firm przedsiębiorstw zajmujących się dostarczaniem informacji (np. portali, czy serwisów informacyjnych).