5 mitów na temat pracy w social media

xray hand

Osoba zajmująca się profilem firmy w serwisach społecznościowych często jest nazywana “social media ninja”. Taki hipotetyczny ktoś sam w pojedynkę zarządza profilem marki, wykręca świetne wyniki pod względem zaangażowania fanów i obserwujących firmę osób, a to wszystko w trakcie przerwy na kawę.

Autor: Justyna Dzieduszycka-Jędrach

W rzeczywistości jednak za profile marek często odpowiada cały sztab ludzi przygotowujący wspólnie spójną kampanię. Mimo to wokół tego zajęcia powstało kilka ciekawych mitów.

1.Cały czas siedzisz na Facebooku i nic nie robisz

Kliknij, aby powiększyć

BŁĄD: większość dnia pracy Community Managera polega na przewalaniu maili jak śniegu szuflą!

2.Cały czas siedzisz na Facebooku i nigdy nie masz wolnego

Kliknij, aby powiększyć

BŁĄD: wystarczy wyłączyć telefon. (Jeśli ktoś potrafi!)

3.Zmieniasz świat jednym tweetem

Kliknij, aby powiększyć

BŁĄD: nawet jeśli jesteś mistrzem Real Time Marketingu zacytuje Cię głównie branża.

No chyba, że jesteś jak:Kliknij, aby powiększyć

4.Piszesz na temat kotów

Kliknij, aby powiększyć

BŁĄD: kocie wpisy stanowią tylko procent Twojej codziennej twórczości.

5.Jesteś młody

Kliknij, aby powiększyć

BŁĄD: social media to wbrew pozorom nie zabawka, a oddanie wielkiego profilu w ręce stażysty może skończyć się poważnym kryzysem dla marki. Jak donoszą Social Bakers większością fanpage’y dowodzą panowie po 30.

PS. Jako, że wiadomo, że w social mediach wszystko jest „za darmo” i „nie ma praw autorskich”, wszystkie ilustracje – źródło: wyszukiwanie Google.

Serdecznie zapraszamy na konferencję SocialMediaStandard. Sprawdź sczególy na http://www.internetstandard.pl/socialmediastandard/

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.