PayByNet - obsługę systemów płatności masowych dla e-commerce

Od czerwca br. klienci planujący wakacje lub podróże z Travelplanet.pl mogą bezpiecznie i szybko dokonywać płatności wykorzystując usługę PayByNet, której  operatorem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. Teraz usługa ta jest dostępna również w serwisie Aero.pl, specjalizującym się w sprzedaży tanich biletów lotniczych. To wdrożenie jest kolejnym po Merlin.pl, w którym płatności są nie tylko realizowane bezpośrednio na konto e-sklepu, lecz także rozliczane w modelu mass-collect. Z systemu PayByNet korzysta już prawie 600 e-sklepów.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Informacja prasowa: Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

PayByNet to usługa szybkich płatności za zakupy internetowe, która umożliwia bezpośrednie przekazanie pieniędzy pomiędzy klientem a sklepem, bez zatrzymywania ich w instytucji rozliczającej. Usługa, która pozwala na  błyskawiczną realizację płatności online, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

- Każdego miesiąca realizujemy ponad 4 tysiące zamówień i przyjmujemy ponad 8 tysięcy płatności w ramach całej Grupy Travelplanet. Przy takiej ilości transakcji usługa PayByNet jest dla nas doskonałym rozwiązaniem - mówi Bożena Garbińska, Dyrektor Finansowy w Travelplanet.pl S.A. - Usługa zapewniła nam nową jakość obsługi spływu należności i znacznie ułatwiła obsługę klienta. Ponadto PayByNet umożliwił nam zoptymalizowanie procesów płatności i ich księgowania - dodaje B. Garbińska.

Grupa Travelplanet.pl stosuje system mass-collect. Polega on na przypisywaniu każdemu klientowi w momencie dokonywania rezerwacji czy sprzedaży biletu lotniczego, indywidualnego numeru rachunku bankowego dla realizowanego zamówienia. Pomaga to w identyfikacji osoby i transakcji. Od czerwca 2013 każda płatność dokonywana poprzez usługę PayByNet jest od razu kierowana na wskazane płatnikowi indywidualne konto bankowe, co w praktyce zdecydowanie ułatwia proces realizacji zamówienia i automatyzuje księgowanie transakcji. Ma to szczególne znaczenie przy płaceniu np. za wczasy last minute czy bilet za lot, który ma się odbyć następnego dnia, a także w przypadku reklamacji. Dzięki PayByNet, Travelplanet.pl otrzymuje informacje o płatności w chwili jej dokonywania i ma gwarancję wpływu środków na konto nawet tego samego dnia.

System płatności na rachunki wirtualne przy użyciu PayByNet wdrożył także Merlin.pl. - U nas to rozwiązanie świetnie działa - mówi Łukasz Sierpiński, Dyrektor Finansowy Merlin.pl. - Byliśmy jednym z pierwszych e-sklepów, który udostępnił swoim klientom tę jedyną w Polsce usługę bezpośrednich i gwarantowanych płatności internetowych. Teraz zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej usprawnić procesy i wykorzystać do obsługi płatności systemy typu collect, które dotychczas były używane głównie przez masowych wystawców faktur. Liczba zamówień w Merlin.pl jest tak duża, że mass-collect sprawdza się również w naszym biznesie, a PayByNet jest tutaj dobrym uzupełnieniem. Jesteśmy bardzo zadowoleniz rozwiązania i będziemy rekomendować jego wdrożenie w pozostałych spółkach należących do Grupy Kapitałowej Czerwona Torebka - dodaje Ł. Sierpiński.

Koalicja obu tych systemów jest jedynym takim rozwiązaniem dla e-commerce w Polsce. - Tylko PayByNet, ze względu na budowę usługi, jest w stanie obsługiwać i współpracować z systemem płatności masowych  - wyjaśnia Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój PayByNet w KIR S.A. - To prawdziwa rewolucja w obsłudze płatności, która może być bardzo korzystna zarówno dla banków, jak i firm z sektora e-commerce. Płacenie z wykorzystaniem PayByNet powoduje, że całość transakcji łącznie z rozksięgowaniem przebiega w pełni automatycznie, co z kolei zmniejsza koszty, ułatwia pracę i zwiększa efektywność - podsumowuje A. Wojtczuk.

Wspólne projekty PayByNet i Travelplanet oraz PayByNet i Merlin.pl pokazują, że sektor e-commerce potrzebuje nowoczesnych rozwiązań, które będą ulepszać e-usługi. Wraz z rozwojem e-biznesu rośnie potrzeba stosowania coraz lepszych narzędzi, aby firmy mogły skupiać się na rozwoju, a nie na obsłudze systemów, czy czynnościach nie związanych z podstawową działalnością firmy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.