Zastosowanie social media w firmie

Zastosowanie social media w firmie - recenzja prezentacji z konferencji Social Media Standard 2012 Biznes.

Już na początku recenzji warto zaznaczyć, że była to jedna z najciekawszych i najbardziej wartościowych pod względem merytorycznym prezentacji. Praktyczne wskazówki, poparte doświadczeniem prelegentki Sylwii Presley, niewątpliwie wpływają na obniżenie kosztów prowadzenia działalności i mogą być wykorzystane przez przedsiębiorców w każdej branży. Swoją karierę Sylwia rozpoczęła w angielskiej firmie 1000heads (pierwsza agencja zajmująca się social mediami w Wielkiej Brytanii), a obecnie prowadzi firmę, w której uczy firmy "jak sensownie korzystać z mediów społecznościowych".

Sylwia PresleyKliknij, aby powiększyćSylwia Presley

Prezentacja rozpoczęła się podaniem przez Sylwię definicji social mediów, którymi są według niej "wszystkie narzędzia, które dają możliwość komunikacji z użytkownikiem". Prelegentka zaznaczyła, że media społecznościowe mogą być stosowane w każdym obszarze działalności: w procesach wewnętrznych (komunikacja, planowanie, zarządzanie procesami, CRM, finanse, rozwój, trening, oprogramowanie) i zewnętrznych (PR&marketing, promocja i sprzedaż, rekrutacja, jakość produktów i serwisów, innowacje, IT).

Kolejna część prezentacji była poświęcona omówienie konkretnych narzędzi (używanych przez NFPVoice), które można wykorzystać w poszczególnych aspektach prowadzenia działalności. Google Handouts, które umożliwiają organizowanie darmowych konferencji dla maksymalnie 10 osób. Pozwala to na organizację spotkań z ludźmi z całego świata o dowolnej porze, zaoszczędza czas i pieniądze. Dzięki Google Handouts mamy możliwość dzielenia plików oraz nagrywania tutoriali i prowadzonych spotkań. Grupy na Facebooku pozwalają na natychmiastowy kontakt bez przerywania pracy, jednak musimy pamiętać o ostrożności i nieprzesyłaniu poufnych danych. Bardzo przydatnym narzędziem do komunikacji jest Skype.

Do zarządzania firmą, tworzenia baz danych, importowania kontaktów, planowania spotkań Sylwia polecała Podio (darmowe do 10 użytkowników). Jest to kompleksowe narzędzie, które pomaga w sprawnej organizacji pracy i delegowaniu obowiązków dla poszczególnych członków zespołu. Kolejnym narzędziem są aplikacje Google, dzięki którym możemy tworzyć wirtualne dokumenty, prowadzić kompletne analizy popularności stron i sprzedaży czy tworzenia ankiet.

Aby usprawnić i wprowadzić jednakowe standardy dokumentów księgowych prelegentka rekomendowała FreshBooks  (za darmo do 3 osób zarządzających kontem). Aplikacja pozwala tworzyć dokumenty finansowe, przechowywać je w chmurze, a dzięki temu mieć do nich dostęp przez cały czas. Do kreatywnych prezentacji firmy można wykorzystać Prezi (bezpłatne w wersji basic). Do rozwoju i tworzenia oraz edycji video Popcorn Video Maker, dzięki któremu możemy nasze filmy wzbogacać o dane pobrane z sieci. Aby stworzyć stronę internetową możemy wykorzystać Thimble, a by ją edytować X-Ray Goggles.

Sylwia PresleyKliknij, aby powiększyćSylwia Presley

Promocja i sprzedaż również może być wspierana przez media społecznościowe. Do dzielenia się informacjami, zamieszczania informacji prasowych czy produktowych możemy wykorzystać SlideShare, do planowania i monitorowania działań w social media polecony został HootSuite ($10 miesięcznie w wersji PRO) i Sprout Social. Dzięki LinkedIn możemy usprawnić proces rekrutacji, a przy współpracy z blogerami rozwijać funkcjonalności naszych produktów i usług. Ciekawym narzędziem jest GitHub, który umożliwia darmową wymianę kodów.

Na koniec Sylwia przedstawiła case study dwóch organizowanych przez jej firmę wydarzeń IoF Convention oraz C-Change Glasgow i omówiła zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z social mediów w firmie. Prelegentka zdecydowanie udowodniła, że można dzięki mediom społecznościowym usprawnić działalność, oszczędzić czas i pieniądze, a także, że warto trzy razy się zastanowić zanim zatrudnimy agencję do obsługi naszej firmy w SM.

Tą i wiele innych równie ciekawych prezentacji znajdziesz w Raporcie Social Media w Biznesie. Warto również zajrzeć na stronę konferencji E-commerce Standard 2013, która odbędzie się już 18 kwietnia 2013.



www.internetstandard.pl/kiosk/szkolenia/social-media-standard-2012-biznes/

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.