Rynek Marketing Automation wzrośnie w 2013 roku o 50%

xray hand

Rynek Marketing Automation utrzyma w 2013 roku swój niebywale wysoki wzrost obserwowany od kilku lat. Takie są najważniejsze wnioski płynące z raportu najnowszego Raab Associates jednej z najważniejszych w USA firm analitycznych zajmujących się oprogramowaniem do marketingu i sprzedaży. Według Raab wzrost wyniesie około 50%. Dochody firm automatyzujących marketing sięgną 750 milionów dolarów.

Wzrost wyrażony procentowo minimalnie spadnie ( w 2012 roku wyniósł 54%), natomiast wyrażony pieniężnie wyniesie aż 250 milionów dolarów, czyli znacznie więcej niż 175 milionów dolarów z roku poprzedzającego. Systemy Marketing Automation są zatem niezmiennie najszybciej rozwijającym się rynkiem systemów do wspomagania marketingu i sprzedaży, deklasując klasyczne CRM-y. W tym tempie, w 2014 roku wartość całego rynku przekroczy miliard dolarów.

Transformacja marketingowaKliknij, aby powiększyćTransformacja marketingowa

Marketing Automation to nowa klasa systemów pozwalająca na analizowanie zachowania potencjalnych klientów na stronie internetowej i kierowania do nich spersonalizowanych komunikatów marketingowych przez e-mail, SMS i dynamiczną treść na stronie WWW.

Digital Body LanguageKliknij, aby powiększyćDigital Body Language

Systemy Marketing Automation kompletnie odmieniają status działu marketingu i marketingowców, którzy dzięki takiemu systemowi mogą budować i optymalizować stale działające procesy i programy marketingowe. W tych procesach następuje kumulacja wiedzy marketingowej przedsiębiorstwa - dzięki temu marketing zaczyna realnie wpływać na wzrost wartości firmy - mówi Grzegorz Błażewicz - założyciel SALESmanago - pierwszego polskiego systemu Marketing Automation. - Marketing dzięki SALESmanago przestaje być sztuką, a zaczyna być nauką. Dzięki temu status działu marketingu staje się bliższy działowi księgowości czy działu IT.

Firmy stosujące Marketing Automation  w okresie 6-9 miesięcy zwiększają przychody średnio o 10%. Systemy automatyzacji marketingu stosuje 25% firm z listy Fortune 500. W Polsce pierwszym i największym tego typu systemem jest SALESmanago, z którego korzysta obecnie już ponad 400 klientów, m.in. Multikino, Militaria.pl, Rainbow Tours, Jean Louis David Audioteka i bardzo liczna grupa małych i średnich firm. Zapraszamy na wykład o automatyzacji marketingu na konferencji AdStandard.pl

AdStandard2013Kliknij, aby powiększyćAdStandard2013

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.