Samsung Galaxy S III: prawie 18 tys. polskich użytkowników w dwa miesiące

Samsung pochwalił się niedawno, że na całym świecie sprzedano 20 mln egzemplarzy Galaxy S III. Tymczasem dzienna liczba aktywnych użytkowników tego aparatu wzrosła w ciągu 2 miesięcy od premiery do 17 662. To tylko użytkownicy Galaxy S III łączący się z internetem. Dla porównania w tym samym czasie dzienna liczba cookies dla jego konkurentów - Sony Xperia i HTC One X - wzrosła odpowiednio o 4480 i 1440.

Z danych firmy Gemius wynika, że Galaxy S III wystartował znacznie lepiej niż jego poprzednicy i zdecydowanie lepiej niż debiutujące w tym samym czasie produkty konkurencji. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy (czerwiec-lipiec) po premierze liczba użytkowników (cookies), którzy korzystali z sieci za pośrednictwem S III była dwukrotnie wyższa, niż w analogicznym okresie po premierze Galaxy S II (który zadebiutował na początku maja 2011 roku).

Liczba użytkowników Galaxy S III jest już także dwukrotnie większa niż liczba użytkowników Galaxy S II na koniec lipca 2011 roku.



Najnowszy flagowy telefon Samsunga wypada bezkonkurencyjnie także na tle innych modeli smartfonów opartych o system Android, cechujących się podobną specyfikacją, których premiera miała miejsce w tym sam okresie. Przeprowadzona przez Gemius analiza liczby aktywnych użytkowników (cookies) Galaxy S III i telefonów należących do tego samego segmentu - Sony Xperia S i HTC One X - pokazuje, że pozostałym daleko do osiągnięcia popularności na miarę trzeciej generacji Galaxy S. Co ciekawe, mimo że najnowsze produkty konkurencji zadebiutowały wcześniej niż Galaxy S III i w ciągu dwóch miesięcy podwoiły liczbę użytkowników, szansę na nawiązanie równej walki z Samsungiem wydają się niewielkie.

Na premierę Galaxy S III - następcy kultowych modeli Galaxy S i Galaxy S II - oczekiwano z zaciekawieniem. Najnowszy flagowy produkt firmy Samsung trafił do pierwszych użytkowników pod koniec maja 2012 r. i od tego czasu systematycznie zdobywa kolejnych fanów.



Wprowadzenie na rynek trzeciej generacji modelu Galaxy S to ważne wydarzenie branżowe w pierwszej połowie 2012 roku. Flagowy telefon Samsunga cieszy się dużym zainteresowaniem, szybko znalazł swoje miejsce w świecie mobilnego Internetu. Posiadacze trzeciej generacji Galaxy S generują już 1 proc. całego ruchu mobilnego na polskich stronach internetowych. To bardzo dobry wynik, zważywszy na krótki czas obecności telefonu na rynku.

Na koniec lipca 2012 system gemiusTraffic zarejestrował blisko 20 tysięcy użytkowników (cookies) korzystających z Samsunga Galaxy S III. Wykonują oni już blisko pół miliona odsłon dziennie na polskich stronach internetowych. To dwukrotnie więcej odsłon niż miało to miejsce w przypadku Galaxy S II w lipcu 2011. Jest to również dwukrotnie więcej aktywnych każdego dnia użytkowników, co pozwala przypuszczać, że najnowszy flagowy smartfon Samsunga osiągnie sukces i to większy od swojego poprzednika.



Krzysztof Rosiński jest kierownikiem ds. badań i rozwoju w Gemius SA. Dane pochodzą z systemu gemiusTraffic, badanie przeprowadzono w dniach 1 czerwca - 31 lipca 2012 r.

Aktualizacja: 12 września 2012 13:08
W sierpniu 2012 liczba unikalnych cookies Galaxy S III osiągnęła już poziom 160 tys. miesięcznie.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.