OLT Express - co mówią internauci

Firmy NewsPoint i Brand24 przeanalizowały obecność linii lotniczych OLT Express należącego do Amber Gold w internecie. Z badań wyłania się przede wszystkim obraz silnej synergii social media i mediów tradycyjnych.

W poniedziałek 16 lipca 2012 r., na dzień przed doniesieniami o problemach spółki Amber Gold, ani tradycyjne media, ani społecznościowe nie poświęcały uwagi liniom OLT Express. Liczba opinii rosła, by po ogłoszeniu zawieszenia działalności 26 lipca wzrosnąć ponad dziesięciokrotnie, do 623 publikacji w social media i 347 w mediach tradycyjnych.

Najintensywniej komentowano sprawę w czwartek przed północą, kiedy to liczba zamieszczonych wpisów przekroczyła 250. Potem w okolicach godziny 3 i 4 rano ilość publikacji zmalała, by o 8 rano w piątek znowu wzrosnąć.

Internauci nie zostawiali na firmie suchej nitki. Przywoływane w raportach wypowiedzi wskazują, że Amber Gold to piramida finansowa, zaś OLT Express służyło wyłącznie do prania pieniędzy.

Według badań, przed 25 lipca, kiedy spółka ogłosiła zawieszenie nierentownych połączeń, ponad połowa komentarzy na jej temat była negatywna, a 41 proc. było pozytywne. Negatywne komentarze wynikały między innymi ze stanowiska mediów branżowych wobec Amber Gold i niejasnej sytuacji spółki. Po 25 lipca ilość negatywnych komentarzy wzrosła do 99 proc.

W czwartek 26 lipca 2012 spółka zakomunikowała, że zawiesza wszystkie swoje połączenia. Dzień wcześniej podano informację, że zawieszone zostaną nierentowne połączenia. Wcześniej portale informacyjne obiegła wiadomość, że właściciel taniego przewoźnika, spółka Amber Gold oferująca inwestycje w złoto, ma problemy finansowe.