M-commerce rośnie dynamicznie w całej Europie

Według raportu firmy Zanox Polska jest trzecim najszybciej rosnącym rynkiem sprzedaży usług turystycznych przez urządzenia mobilne. Ten segment rynku urósł w kraju o 280 proc w stosunku do roku ubiegłego. Nieznacznie lepsza jest Hiszpania z 293 proc. wzrostu. Kraje Beneluksu notują astronomiczny na tle reszty Europy przyrost o 520 proc.

W raporcie dziwią słabe wyniki krajów skandynawskich, w których ten segment rozwija się z niezbyt imponującym na tle reszty zestawienia wzrostem 104 proc. Średni wzrost w Europie wynosi 190 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Swoje udziały w generowaniu przychodów w Europie zwiększa iPad kosztem iPhone. Obecnie tablet od Apple odpowiada za 68 proc. przychodów, zaś udział w rynku smartfona tej samej firmy zmalał o 21 proc. W sumie urządzenia z iOS odpowiadają za 89 proc. zysków.

System Android odpowiada za 11 proc transakcji w Europie.

W Polsce proporcjenieco inaczej, między innymi ze względu na niższe dochody mieszkańców w porównaniu z resztą Europy. System od iOS ma mniejsze udziały w generowaniu przychodów - 81 proc, zaś Android odpowiada za 18 proc.

Zanox obsługuje ponad 3800 reklamodawców i zrzesza ponad milion wydawców.