Internet 2K12 - raport już do pobrania

Już teraz można pobrać elektroniczną wersję raportu Internet 2K12. Najnowsza publikacja Internet Standard zawiera informacje o stanie rynku internetowego w Polsce oraz omówienia najnowszych trendów. Dostępny będzie także wydany w wersji drukowanej raport zawierający wyniki finansowe wszystkich ważnych graczy w polskiej sieci.

W siedmiu rozdziałach zostały omówione najważniejsze zagadnienia i naświetlone wyzwania, z jakimi musi się zmagać branża e-commerce w Polsce.

Rynek Internetowy, Social Media i Marketing

Wersja PDF pozwala zapoznać się z profilem polskiego internauty oraz sposobem w jaki korzysta z najnowszych technologii. Katarzyna Siennicka, niezależna badaczka i etnografka opisuje zachowania Polaków w sieci i sposób konsumowania przez nich nowych treści. Nie zabrakło także omówienia najważniejszych fuzji na polskim rynku, wliczając w to wejście grupy Polskapresse na rynek zakupów grupowych oraz konsolidacji w segmencie internetowych sklepów spożywczych.

Raport koncentruje się na sprawach istotnych zarówno z punktu widzenia wydawcy jak i reklamodawcy, których interesy ścierają się na rynku reklamy. Próbą pogodzenia ich potrzeb jest szeroko omówiony Real Time Bidding, który pozwala wydawcom sprzedawać powierzchnię reklamową w modelu aukcyjnym. Model ten został omówiony w kontekście imponującego wzrostu reklamy internetowej w Polsce.

E-commerce i Megapanel

Raport zawiera także najnowsze, pełne zestawienie publikowane w ramach comiesięcznego badania PBI/Gemius Megapanel. Omówiona została nowa metodologia, która wprowadza zmiany ważne przede wszystkim z punktu widzenia takich graczy jak Grupa GG Network czy Ipla, którzy dysponują własnymi aplikacjami instalowanymi na komputerach użytkowników.

Publikowane zestawienia przede wszystkim najczęściej odwiedzane strony i grupy serwisów oraz strony, na których użytkownicy spędzają przeciętnie najwięcej czasu. Oprócz tego opublikowane jest badanie z podziałem na kategorie, które pozwala ocenić realny zasięg niektórych witryn w Polsce.

Wersja Premium

W salonach prasowych dostępna jest rozszerzona wersja raportu Internet 2k12. Oprócz treści opublikowanych w wersji elektronicznej znajdą się w niej zestawienia wyników finansowych kilkudziesięciu najważniejszych firm w Polskim internecie.

Internet Standard przyjrzał się między innymi wynikom dostawców usług internetowych oraz największych wydawców. Ciekawostką jest pojawienie się oprócz dobrze znanych kategorii jak agencje interaktywne, czy SEO, agencje mediów społecznościowych. Internet Standard jako pierwszy zbadał wielkość tego rynku oraz określił pozycję poszczególnych graczy.

Choć raport Internet 2K12 nie zawiera odpowiedzi czy rok 2012 będzie rokiem mobile, pozwala się zapoznać z szerokim omówieniem tego trendu. Opublikowany został raport na temat imponującego wzrostu polskiego m-commerce (ponad 722 proc. w 2011 roku) oraz analizy bieżącej sytuacji. Developerzy będą mogli zapoznać się z dwoma największymi systemami operacyjnymi na telefony (iOS i Android) oraz przeczytać o ich przyszłości. Ci, którzy napisali już aplikację ale nie umieją się z nią przebić otrzymają informacje o alternatywnych sklepach z aplikacjami.

Skróconą wersję raportu można pobrać ze strony internetowej, wersję drukowaną można kupić w salonach prasowych.