Rynek reklamy kontekstowej w Polsce wart 160 mln złotych

Według raportu sieci reklamy kontekstowej Adkontekst wydatki na tego typu reklamę wzrosły o ponad 18 proc. w 2011 roku w stosunku do roku 2010.

W tej chwili marketerzy przeznaczają 25,6 proc. budżetów SEM na reklamę kontekstową. Oznacza to (zgodnie z danymi podanymi w raporcie IAB o reklamie internetowej w Polsce), że na reklamę kontekstową wydaje się niecałe 10 proc. budżetu przeznaczonego na reklamę online.

Ewolucja w stronę display

W raporcie wyszczególniona została zmiana postrzegania reklamy kontekstowej przez marketerów. Obecnie prawie 70 proc. pytanych kwalifikowało tego typu działanie reklamowe jako display, równoważny z banerami graficznymi. Tylko 30 proc. uważa ją za reklamę typu SEM.

Wynika to z nowych form reklamy kontekstowej. Mimo niesłabnącej popularności reklamy tekstowej, rosnącą popularnością cieszy się reklama graficzna i banery flashowe (odpowiednio 95 proc. i 85 proc. agencji interaktywnych deklaruje korzystanie z tych form). Zainteresowanie kontekstową reklamą wideo spadło o 20 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Marketerzy coraz aktywniej decydują o targetowaniu swoich reklam. Na automat dobierający kontekst reklamowy całkowicie zdaje się 68 proc. agencji interaktywnych. Ponad 90 proc. agencji samodzielnie wybiera strony internetowe, na których mają się wyświetlać ich reklamy. Sześćdziesiąt proc. wykorzystuje retargeting, a 55 proc. targetowanie behawioralne.

Google najpopularniejszy

Najpopularniejszą siecią reklamy kontekstowej w Polsce jest Google Display Network wskazany przez 98 proc. agencji jako narzędzie wykorzystywane podczas kampanii. Mniej popularne są Adkontekst z którego korzystało 83 proc. marketerów oraz BusinessClick z którego skorzystało 70 proc.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.