Webventure wejdzie na NewConnect w lipcu

xray hand

Fundusz Calatrava Capital kupił 29,5 proc. udziałów w firmie Webventure, producencie reklamowych gier komputerowych i właścicielu platformy internetowych turniejów r1ng.pl. Kwoty transakcji nie podano. Firma rozpoczęła już roadshow w poszukiwaniu potencjalnych nabywców akcji.

O firmie Webventure zrobiło się głośno gdy w marcu 2011 roku, gdy zwyciężyła w teleturnieju Dragons’ Den. W trakcie programu jurorzy-inwestorzy oceniają pomysły zgłoszone i prezentowane przez uczestników.

Wejście na indeks New Connect planowane jest na przełomie 2. i 3. kwartału 2012 roku.

Dragons’ Den - telewizyjna trampolina małego biznesu

Twórcy teleturnieju emitowanego w Polsce na kanale TV4 uważają, że jest to jeden z najprostszych sposobów, aby zdobyć inwestorów dla swojej małej firmy lub pieniądze, by obiecujący pomysł przekuć w przedsiębiorstwo. Jurorami w konkursie są inwestorzy, którzy inwestują swój kapitał w najbardziej według nich obiecujące firmy. W zeszłorocznej edycji firmę Webventure poparło czterech inwestorów - Krzysztof Golonka z Xevin Investments, Maciej Kaczmarski z Krajowego Rejestru Długów, Marian Owerko z Bakallandu oraz Grzegorz Hajdarowicz z Gremi - i zgodziło się wyłożyć 350 tysięcy złotych na dalszy jej rozwój.

Autorzy programu w regulaminie podkreślają, że zwycięstwo w programie ma formę jedynie ustnego ustalenia, a nie umowy wiążącej i nie biorą żadnej odpowiedzialności za dalsze losy firmy czy inwestycji. O ważności tego zapisu przekonała się firma Webventure, gdyż ostatecznie inwestorzy z programu nie zdecydowali się zainwestować pieniędzy w tę firmę i transakcja nie doszła do skutku.

Jednak udział w teleturnieju przyciągnął innych inwestorów zainteresowanych nabyciem udziałów w spółce. Ostatecznie Webventure związało się z Calatrava Capital, niezależną spółką inwestycyjną specjalizującą się w inwestycjach o podwyższonym ryzyku.

Webventure - pieniężne wygrane online

Webventure realizuje zarówno własne jak i zewnętrzne projekty gier online oraz reklamowych i mobilnych. Flagowym produktem firmy jest dostępna z wielu urządzeń platforma rozrywkowa R1NG.pl oraz jej międzynarodowa wersja GamesMasters. Gra na platformie toczy się o prawdziwe pieniądze zebrane ze składek wniesionych przez wszystkich uczestników. Do tej pory zarejestrowało się 136 tysięcy użytkowników, a suma wygranych przekroczyła 750 tysięcy złotych. Ze względu na specyfikę gier (gry zręcznościowe, logiczne bądź quizy wiedzy) nie są one zaliczane jako hazardowe.

Z pozyskanych z emisji środków firma planuje między innymi promować swój flagowy produkt i powiększyć społeczność graczy do 2 milionów w kraju i za granicą.

W ofercie spółki są także gry reklamowe, które mogą zostać zamieszczone na stronie klienta lub na platformie R1NG.pl. W swoim portfolio ma także komunikator inspiro.pl dostępny na telefony komórkowe. Firma w lutym 2012 roku przekształciła się w spółkę akcyjną.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.