ReklaMówka - interaktywna reklama odsłuchowa w T-mobile

W zamian za pakiet 40 smsów lub 10 darmowych minut klienci T-mobile mogą zamienić sygnał oczekiwania na połączenie na reklamy. Nową usługę zaprojektowała firma Windmobile i ma być w niedługiej przyszłości dostępna także dla innych polskich sieci.

ReklaMówka - interaktywna reklama odsłuchowa w T-mobile
Użytkownik ma możliwość określenia rodzajów reklamy odtwarzanych dzwoniącym do niego osobom. Usługa ReklaMówka jest skierowana głównie do młodych ludzi. Można ją aktywować lub wyłączyć wysyłając sms. Poprzez wiadomości tekstowe właściciel telefonu ustala także typy reklam odtwarzanych przy łączeniu z jego numerem.

Ile to kosztuje?

Bazowy koszt reklamy dla reklamodawcy to 150 złotych za 1000 odtworzeń. W ramach zamówionej usługi można określić rozpiętość czasową kampanii reklamowej (na przykład 5 tysięcy odtworzeń przez dwa dni) oraz ustalić dodatkowe parametry. Dostępny jest także caping - wtedy jako odtworzenie liczy się pełne 5 sekund odsłuchu, zaś reklama nieodsłuchana do końca nie będzie liczona do limitu.

Dodatkowe funkcje ReklaMówki

Dzięki danym uzyskanym od operatorów możliwe jest precyzyjne targetowanie reklamy, na przykład odtwarzanie jej tylko kobietom poniżej 18. roku życia. Firma posiada także bazę profili odbiorców, do których można skierować swój przekaz. Ze względu na ograniczenia platformy niedostępne jest precyzyjne targetowanie geograficzne. Reklamy są odtwarzane tylko przy połączeniach z ludźmi, którzy aktywowali tę usługę. Z tego względu wyłonienie odpowiednio szerokiej grupy odbiorców mieszczących się w wyznaczonych kategoriach wiekowych, interesujących się konkretnym tematem i mieszkających w określonej okolicy mogłoby być niewykonalne.

W ramach usługi ReklaMówka dostępne są także interaktywne formaty reklamowe - przykładowo, jeśli użytkownik naciśnie konkretny przycisk w trakcie odsłuchiwania reklamy, otrzyma kupon rabatowy od reklamodawcy.

Firma Windmobile posiada także w swoim protfolio zbliżoną do ReklaMówki usługę skierowaną do właścicieli dużych i średnich firm zwaną korporacyjnymi holodzwonkami. Przedsiębiorca może za jej pomocą ustawić konkretny sygnał (melodię, reklamę, przekaz) odtwarzany wszystkim oczekującym na połączenie z telefonami firmowymi.

Rozwiązanie oferujące użytkownikom pieniądze za odsłuchiwanie reklam dostępne jest także w sieci 36i6 należącej do Plusa. Użytkownik może zadzwonić na darmowy numer, gdzie odsłuchuje reklamy i odpowiada później na pytania z nimi związane. Za każde 3 dobre odpowiedzi dostaje złotówkę i może w ten sposób zarobić 10 złotych miesięcznie.