Onet uruchomił usługę biznes.pl

Nowy portal jest skierowany do przedsiębiorców i ludzi zainteresowanych finansami oraz giełdą. Platforma ma dostępne narzędzia obserwacji indeksów i umożliwia tworzenie alertów oraz spersonalizowanych newsletterów.

Biznes.pl jest podzielony na pięć działów, które zawierają odrębne informacje skierowane do innych grup odbiorców. W dziale Rynki można przeczytać informacje na temat zmian wartości walut, surowców, o wahaniach na Foreksie i obserwować zdefiniowane wcześniej portfele i watchlisty. Wiadomości skupiają się na dostarczaniu informacji biznesowych i ekonomicznych. Firma skupia się na poradach prawnych i ekonomicznych dla przedsiębiorcy. Dział Magazyny zawiera pakiety informacji z osiemnastu kategorii, miedzy innymi rolnictwa, telekomunikacji, medycyny oraz energetyki.

W serwisie w tej chwili dominują treści agencyjne, między innymi z PAP, Reutersa oraz Bloomberga. Portal nawiązał także współpracę z ekspertami i firmami, których analizy i raporty będą publikowane jako materiały redakcyjne. Już w tej chwili można przeczytać na przykład komentarze ekspertów na temat danego dnia na giełdzie czy sytuacji na rynku nieruchomości.

Własny strumień informacji

Nowością jest możliwość spersonalizowania portalu poprzez używane w piatym dziale narzędzia, takie jak alerty, portfele inwestycyjne oraz newsletter. Otrzymywane informacje można porządkować poprzez system tagów, które pozwalają odsiać informacje zbyt ogólne od pożądanych. Każdy z wysyłanych newsletterów można opatrzyć trzema tagami.

Oprócz możliwości obserwowania zdefiniowanych portfeli inwestycyjnych (w systemie podaje się firmę oraz procent udziałów) dostępna jest także gra giełdowa, w której użytkownik otrzymuje wirtualne 10 tysięcy złotych do wydania na akcje i inwestycje dobierane według realnych wskaźników giełdowych.

Z portalu biznes.pl można korzystać w pełnej wersji poprzez przeglądarkę internetową, na urządzenia mobilne dostępnę są dwie wersje: mobilna strona lub darmowa aplikacja na system Android. Użytkownik, który spersonalizuje wygląd portalu, będzie widział ustawiony przez siebie portfel na różnych urządzeniach, niezależnie od platformy, z której w danym momencie korzysta.

Ze względu na daleko idące możliwości personalizacji, adresatem usługi jest użytkownik, który dobrze wie, czego szuka i jakie treści są dla niego istotne. Z tego względu przekaz reklamowy na portalu ma być ściśle dostosowany do odbiorcy, który nie będzie bombardowany przekazem reklamowym - na stronie ma się pojawiać nie więcej niż jeden format naraz.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.