Wyniki Megapanel PBI/Gemius za luty 2012

Luty nie przyniósł znacznych zmian względem stycznia. Pozycje witryn oraz domen są stabilne, z nieznacznymi zmianami w zestawieniach.

Ważne:

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za poprzednie miesiące:

W zestawieniu grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego jedyną zmianą jest spadek Grupy Microsoft na 19. miejsce z 15., co pociągnęło za sobą poprawę pozycji Grupy Murator, Grupy GG Network, witryny demotywatory.pl oraz Grupy Money.pl.

Pozycje liderów się nie zmieniły. Nadal pierwsze miejsce zajmuje Grupa Google z zasięgiem 90,45 proc., zaraz za nią Grupa Onet.pl, youtube.com na trzeciej pozycji i facebook.com na czwartej. Piąte miejsce zajmuje Grupa Wirtualna Polska - Orange.

Zestawienie, podobnie jak w zeszłym miesiącu, zamyka Grupa Media Regionalne z zasięgiem 23,94 proc.



Podobnie jak w zestawieniu grup witryn i witryn niezgrupowanych, w rankingu domen według zasięgu miesięcznego nie zaszły większe zmiany. Nadal w pierwszej trójce znajdują się google.pl, youtube.com i facebook.com. Pierwsza polska witryna znajduje się na miejscu czwartym (onet.pl), zaś piąte miejsce zajmuje ponownie Google, tym razem jako google.com.

Na miejscu szóstym znalazła się wp.pl, zamieniając się miejscami z nk.pl. Warto odnotować, że obie witryny odnotowały straty real users i zamiana wynika nie ze zwiększenia zasięgu domeny wp.pl, lecz z dużej straty nk.pl.

Z zestawienia zniknęła domena ceneo.pl, która w zeszłym miesiącu znajdowała się na 15. miejscu. Do zestawienia wróciła o2.pl na miejsce 19. Kwejk.pl wyprzedził dobreprogramy.pl, przy czym, podobnie jak w wypadku wp.pl i nk.pl obie witryny odnotowały straty. Podobnie jak w zeszłym miesiącu zestawienie zamyka wrzuta. pl z zasięgiem 20,52 proc.



W rankingu odsłon krajowych brak większych zmian. Grupa Społeczności.pl została wyprzedzona przez plemiona.pl i w tej chwili zajmuje 8. miejsce. Jest to jedyna zmiana w zestawieniu. Nadal na szczycie zestawienia znajduje się Grupa Allegro z ponad 5 miliardami odsłon miesięcznie. Niemal połowę mniej odnotowała Grupa Onet, która zajmuje drugie miejsce w zestawieniu, i niewiele mniej niż połowę odnotowała Grupa Wirtualna Polska - Orange.

Zestawienie zamyka filmweb.pl odnotowując nieco ponad 200 milionów odsłon.



Zestawienie grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu przyniosło drobne zmiany. W lutym poza pierwszą dwudziestką znalazła się witryna nokaut.pl, która w styczniu znajdowała się na 19. miejscu. Nowością jest obecność witryny wiocha.pl na 14. miejscu zestawienia.

Drobne zmiany zaszły w środku stawki. Grupa GG Network spadła z 9. na 8. miejsce zaś internetowy słownik ling.pl spadł z 13. na 17. miejsce.

Pozycje liderów są stabilne. Nadal prowadzi Grupa Onet.pl z ponad 13. milionami użytkowników średnim czasem odwiedzin jednego użytkownika ponad 6 godzin. Imponująco wygląda wynik witryny plemiona.pl ze średnim czasem prawie 14 godzin na użytkownika przy liczbie ponad 350 tysięcy realnych użytkowników. Stawkę zamyka Grupa Ringier Axel Springer, na którego serwisach przeciętny użytkownik spędza około 22 minuty.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.