Kinomaniak.pl wchodzi na New Connect, inwestuje w gry online i usługi mobilne.

Kinomaniak.pl, spółka ze stajni TRO Media, pozyskała z prywatnej oferty 560 tys. złotych, które przeznaczy na rozszerzenie działalności, między innymi inwestycje w gry MMO i aplikacje mobilne.

Dzisiaj na New Connect debiutuje Kinomaniak.pl. "Pieniądze z emisji pozwolą na dywersyfikację działalności firmy i pozyskanie nowych źródeł przychodów z takich obszarów jak usługi dla kin, sklep internetowy z gadżetami filmowymi czy gra MMO o tematyce filmowej" - tłumaczy Marcin Misztal, prezes TRO MEDIA.

MatCinema, filmowe MMO od Kinomaniak.pl

Uzyskane środki firma przeznaczy na inwestycje, między innymi w zintegrowaną z portalami społecznościowymi Facebook i Google+ przeglądarkową grę MMO.

"Gracz będzie miał za zadanie prowadzić własne kino, będzie to symulacja ekonomiczna"- ujawnia Wojciech Szydłowski, dyrektor generalny kinomaniak.pl. Gra MatCinema będzie dostępna bezpłatnie, choć będzie można wykupić konto premium oferujące rozmaite ułatwienia i bonusy dla gracza.

Kluczem do sukcesu mają być zyski wirtualnego kina gracza oparte o prawdziwe wyniki ekonomiczne wyświetlanych filmów. Kinomaniak.pl już teraz publikuje szeroki wachlarz informacji na temat filmów, między innymi ich wyniki finansowe, ścieżki dźwiękowe i dane na temat aktorów. Jeśli testy wypadną pozytywnie, gra trafi na polski rynek w trzecim kwartale 2012r., później będzie wprowadzana na rynek międzynarodowy.

Mobilne usługi dla kin

Kinomaniak.pl planuje także poszerzyć ofertę dla kin, zarówno sieciowych gigantów w rodzaju Cinema City, jak i lokalnych, niezależnych graczy. Firma zamierza przygotować aplikację mobilną wykorzystującą geolokalizację, która pozwoli znaleźć najbliższe kino i przejrzeć jego ofertę. Portal oferuje też nowe metody zakupu biletów online.

Niski zysk w 2011 roku spowodowany inwestycjami

Kinomaniak.pl wypracował w 2011 roku zysk netto w wysokości 14 tysięcy zł, co ma związek z dużymi inwestycjami. Rok 2012 ma być zdecydowanie lepszy. Według szacunków sprzedaż wzrośnie z 2,45 mln zł w 2011 do 3,9 mln zł, a zysk netto ma wynieść 0,8 mln złotych.