Nowe GG w testowej wersji: teraz również na platformę Mac OS

xray hand

Z komunikatora GG (dawniej Gadu-Gadu) korzysta ponad 6 milionów użytkowników miesięcznie. Aplikacja jest od dzisiaj dostępna w nowym wydaniu, w wersji testowej na systemy Windows i Mac OS.

Począwszy od tej wersji komunikator zrywa z numeracją. Nazywa się po prostu GG .

- GG w najnowszej odsłonie jest proste w obsłudze, przejrzyste, przyjazne dla użytkownika i przede wszystkim umożliwia łatwe dopasowanie. To jeden z głównych celów, jaki sobie postawiliśmy tworząc nowe GG właściwie od podstaw - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu, który objął stery GG Network S.A. rok temu. Według niego najnowsze GG powróciło w wyglądzie zgodnie z zapowiedziami do swojej prostej obsługi i dbania o użytkownika.

Użytkownicy mogą testować nie tylko aplikację instalowaną w komputerze, ale i GG w wersji na przeglądarkę WWW (zastąpi ono dotychczasowe Web Gadu-Gadu). Nowa wersja przeglądarkowa dostępna jest pod adresem http://beta.gg.pl - wystarczy zalogować się swoim numerem GG. Zaprezentowano wersje na platformę Windows i Mac OS, w planach jest też wersja na Linuksa.

Coraz więcej danych w chmurze

Twórcy nowego GG skupili się na możliwości płynnego zmieniania urządzeń przez użytkownika, tzn. konwersacja rozpoczęta na domowym komputerze może być kontynuowana na smartfonie, również rozpoczęta gra w szachy może być kontynuowana od ostatniego momentu na kolejnych urządzeniach. Aby to umożliwić, coraz więcej danych jest zapisywanych na serwerach GG, a nie lokalnie na urządzeniu. Dzięki temu użytkownik ma zawsze dostęp do swojej historii, bez względu na to, czy korzysta w danej chwili z wersji GG na komputer, przeglądarkę czy w komórce.

Radio zintegrowane z GG

Platforma radiowa Open.fm, która była dotąd oddzielną aplikacją została zintegrowana z komunikatorem. Użytkownik ma do wyboru ponad 100 stacji radiowych. Oprócz kanałów muzycznych przygotowanych przez GG, za pomocą aplikacji można też słuchać polskich stacji FM (Radio ZET, Planeta FM, Chilli ZET, Antyradio oraz cztery programy Polskiego Radia: Jedynka, Dwójka, Trójka i Czwórka), jak i zagranicznych (m.in. Capital FM z Londynu, Radio Luxembourg czy Hot 97 z Nowego Jorku).

Spośród wielu nowości, warto wymienić także m.in. ulepszone zasady konferencji (rozmów wśród wielu znajomych), praktyczny pasek powiadomień, nową wersję poczty e-mail.

Zmiany w reklamie

Ciekawostką jest, że GG Network zdecydowało się na usunięcie z nowej wersji aplikacji dwóch formatów reklamowych.

- Bardzo istotną zmianą jest usunięcie jednej z dwóch reklam w oknie rozmowy, co znacznie zmniejsza obciążenie procesora użytkownika, który ma na ekranie jednego flasha mniej. Z drugiej strony reklamodaca posiada pełna wyłączność w obrębie okna co bardzo pozytywnie wpływa na przejrzystość i zauważalność przekazu reklamowego. Ogólnie można stwierdzić, że nowy komunikator wygląda znacznie przejrzyściej, a dzięki zredukowaniu wielu dodatków jego stałe elementy takiej jak reklama są znacznie lepiej widoczne - wyjaśnia Krzysztof Łada z biura reklamy GG Network.

GG zapowiada, że przekaz reklamowy nie będzie nigdy profilowany pod użytkowników, a podawane przez nich dane podczas rejestracji mają tylko cel statystyczny.

GG powalczy z Facebookiem m.in. wirtualnym dyskiem

GG Network deklaruje, że bezpośrednim konkurentem aplikacji GG jest Facebook. Dlatego po ukazaniu się beta wersji, zapowiada rozwój kolejnych usług: wkrótce ma się pojawić usługa podobna do znanej z Facebooka ściany (wall), na którym będzie można dzielić się ciekawostkami z innymi użytkownikami GG. Kolejne zapowiadane nowości, to otwarte API i usługa wirtualnego dysku, za pomocą którego będzie można dzielić się plikami ze znajomymi.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.