Delikatesy A.pl i Fresh24.pl łączą siły

xray hand

A.pl Internet - właściciel delikatesów internetowych A.pl - oraz spółka Fresh24.pl zawarły umowę, w wyniku której skonsolidują siły sprzedażowe na warszawskim rynku. Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie akcje A.pl Internet o wartości ponad 3 mln zł.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Wejście w życie umowy będzie oznaczać dla A.pl znaczne umocnienie pozycji na warszawskim rynku. Spółka jeszcze w tym roku planuje debiut na New Connect. "A.pl Internet ma bardzo ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę i połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku. Rynek warszawski, na którym operują zarówno A.pl jak i Fresh24.pl, jest bardzo atrakcyjny. Jest to bowiem największy w Polsce rynek internetowych zakupów spożywczych i podobnie jak cała branża ma cały czas duży potencjał wzrostu. Funkcjonowanie obu marek A.pl i Fresh24.pl w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii na wielu polach, optymalizację kosztów oraz znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka" - komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.

W grudniu 2010 r. A.pl rozpoczął ekspansję poza Warszawę. Obecnie prowadzi swoje sklepy także w Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie, Trójmieście, Katowicach, Białymstoku i Szczecinie. Rozwój działalności przekłada się na systematyczny wzrost wyników osiąganych przez spółkę. W ciągu ostatniego roku Ap.pl podwoił liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150% i tylko we wrześniu 2011 r. osiągnęła poziom blisko 1 mln zł. Jednocześnie liczba dostaw wzrosła o 212% w stosunku do września 2010 r. "Rynek zakupów spożywczych przez Internet rozwija się bardzo dynamicznie i tym bardziej istotne jest budowanie jak największego zasięgu już na tym etapie. Spółka Fresh24.pl jako akcjonariusz A.pl Internet zyska udział w przedsięwzięciu o skali krajowej i będzie mieć udział w dalszej konsolidacji rynku" - mówi Tomasz Trojanowski, prezes zarządu Fresh24.pl. Umowa pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl musi jeszcze zostać zatwierdzona przez akcjonariuszy Fresh24.pl podczas WZA.

Zgodnie z zapowiedziami, spółka A.pl Internet - właściciel internetowych delikatesów A.pl - zamierza jeszcze w tym roku zadebiutować na rynku giełdowym NewConnect.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.