Ponad połowa Polaków nie wie czym są zakupy grupowe

Agregator zakupów grupowych GoDealla.pl przeprowadził kolejne badanie dotyczące znajomości przez konsumentów serwisów zakupów grupowych. Wyniki pokazują, że mniej niż połowa ankietowanych wie czym są zakupy grupowe.

Wcześniejsze badania agregatora wskazały potrzeby konsumentów i wykazały brak świadomości polskich przedsiębiorców. Tym razem serwis przeprowadził ankietę wśród 101 osób w wieku 16 - 35 lat (58 kobiet, 43 mężczyzn), których pytał o to czym są zakupy grupowe, z czym się kojarzą, jakie znają serwisy zakupów grupowych i czy coś na nich kupili.

Okazało się, że jedynie 46% ankietowanych odpowiedziało twierdząco na pytanie "Czy wiesz co to są zakupy grupowe?". Warto podkreślić, że co druga kobieta wiedziała co to są zakupy grupowe, podczas gdy tylko 37% mężczyzn wskazało taką odpowiedź. Pytani "z czym kojarzą Ci się zakupy grupowe" odpowiadali bardzo różnie, a najciekawsze odpowiedzi znaleźć można w materiale video przygotowanym przez GoDealla.pl.

Pytani o znajomość konkretnych serwisów zakupów grupowych ponad połowa badanych pochwaliła się znajomością serwisu Groupon.pl (60%), przy czym Gruper.pl i Citeam.pl zdobyły tylko odpowiednio 16% i 15% wskazań. "Co ciekawe, co czwarty pytany powiedział, że zna serwis Groupon.pl pomimo braku znajomości samych zakupów grupowych. Niestety najczęściej adres strony wywoływał negatywne reakcje i był często używany zamiennie ze słowem "spam". Wielu ludzi narzekało na tonę niechcianych maili, co tłumaczy świadomość istnienia serwisu bez znajomości głównej tematyki" - mówią przedstawiciele GoDealla.pl.

Wśród wszystkich ankietowanych, tylko co piąty rzeczywiście skorzystał z zakupów grupowych. "Nasze badania potwierdziły dużo większą świadomość tematu wśród płci pięknej. Kobiety zdecydowanie przeważają zarówno pod kątem wiedzy jak i częstotliwości zakupów. Zaskoczeniem była natomiast negatywna ocena działań marketingowych Groupona, który przypadkowym ludziom kojarzy się tylko ze spamem. Z drugiej strony, podobno nie ważne co mówią, ważne, aby nazwy nie przekręcili"$ - czytamy w raporcie z badania.