Mobilne płatności - komu najbardziej ufamy?

Komu ufamy, kiedy chodzi o mobilne płatności? Najnowsze badania z USA, przeprowadzone przez firmę Ogilvy & Mather, jasno wskazują, że Amerykanie wciąż bardziej ufają sprawdzonym finansowym markom takim jak Visa czy MasterCard. Google, Apple i PayPal nie mają już takiego zaufania jak marki od lat działające na rynku płatności.

Mobilne płatności -  komu najbardziej ufamy?
Marki finansowe, którym ufamy

Visa - jej Amerykanie ufają najbardziej

Według badań firmy Ogilvy & Mather, prawie 40 proc. ankietowanych najbardziej ufa firmie Visa. Niewiele mniejszym zaufaniem cieszą się MasterCard i American Express.

Amerykanie nie ufają firmom IT

Tymczasem branża IT została z tyłu. Najwyżej jest PayPal, który zajął dopiero czwartą lokatę. Apple znalazła się dopiero na szóstym miejscu, Google na ósmym, a Facebook na ostatnim (ufa mu tylko 12 proc. respondentów).

Mobilne płatności nie dla branży IT?

Te badania nie wróżą zbyt dobrze usługom finansowym (np. Google Wallet), które zamierzają niedługo wprowadzić na rynek giganci IT.

Badania dotyczą rynku amerykańskiego, ale jestem pewien, że nieufność do mobilnych płatności realizowanych przez firmy IT byłaby jeszcze mniejsza.

Źródło: Antyweb