Facebook i Spotify tworzą serwis muzyczny?

W mediach pojawiły się pogłoski, że firmy połączyły siły i chcą stworzyć wspólny serwis muzyczny integrujący ich usługi jeszcze silniej niż obecnie. Jednak Facebook i Spotify nie potwierdzają tych doniesień, a wręcz przeciwnie, starają się je zdementować.

Pogłoski na ten temat pojawiły się w Forbes.com. Źródło dobrze zaznajomione ze sprawą przekazało serwisowi informację, że nowa usługa może zostać zaprezentowana już w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Ikona Spotify miałaby pojawić się po lewej stornie aktualności na Facebooku, a po jej kliknięciu serwis zostałby zainstalowany. Działałby jednak jedynie w krajach, gdzie funkcjonuje Spotify, czyli nie w Polsce.

Jest to dość ciekawy pomysł dla obu firm i mógłby przynieść im pewne korzyści, ale problem w tym, że żadna z zainteresowanych stron nie potwierdza tych doniesień. Serwis Spotify mówi, że jego usługi są już zintegrowane z Facebookiem i ma z nim dobre relacje, ale nie ma w planach pogłębiania tej współpracy i tworzenia wspólnego serwisu muzycznego.

Facebook wypowiada się w podobnym tonie i zaprzecza jakoby podobne przedsięwzięcie było w toku. Uważa, że Spotify jest doskonałym przykładem wykorzystania integracji z Facebookiem w celu poszerzenia doznań użytkowników. Nie przewiduje jednak pogłębiania integracji serwisów.

Spotify jest obecnie dostępne w Wielkiej Brytanii i kilku krajach UE. Na wyspach usługa daje miesięczny dostęp do milionów utworów muzycznych za 10 funtów, a na kontynencie serwis udostępnia tą samą bazę utworów za 10 euro. Istnieje też darmowa wersja serwisu oferująca 10 godzin słuchania muzyki.