Apple wyprzedziło Google jako najbardziej wartościowa marka

Google po czterech latach zostało zdetronizowane. Nie jest już marką, która posiada największą wartość. Producent iPhone’a zanotował w ostatnim roku bardzo duży wzrost wartości i awansował na szczyt z trzeciego miejsca, które zajmował rok temu.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Ranking BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands opublikowany w weekend przez agencję badawczą Millward Brown pokazują, że Apple wyprzedziło Google jako najwyżej wyceniana marka na świecie. Wycena firm została oparta na ilościowych badaniach konsumenckich oraz na analizach finansowych.

Według badań, wartość marki Apple wzrosła w ciągu roku z 83 mld do 152 mld dolarów. Google w tym samym czasie odnotowało spadek wartości marki o 2 proc. do 111,5 mld dolarów. Internetowy potentat utrzymywał się na pierwszym miejscu przez cztery lata.

Obie firmy mają zgoła odmienne modele biznesowe. Google jest skupione na darmowych serwisach i otwartych systemach. Firma Apple unika otwartego modelu, a stosuje, jak sama mówi, model zintegrowany - wyjaśnia Nigel Hollis, wiceprezes i główny analityk Millward Brown.

Jedno jest pewne, zintegrowane podejście pomaga Apple utrzymać spójność ważną dla silnej marki - dodaje Hollis. Niezależnie, czy jest to Mac, iPhone, iPod, czy iPad, projekt i interfejs produktów Apple jest zawsze znajomy i łatwy w użyciu.

W pierwszej dziesiątce marek znajduje się sześć firm technologicznych lub telekomunikacyjnych. Obok Apple i Google są to IBM na trzecim miejscu, Microsoft na piątym, AT&T na siódmym i China Mobile na dziewiątym. Na 35 miejscu pojawił się Facebook, który zaliczył wzrost wartości o 246 procent. Ciekawe jest też wyższa lokata największego sklepu online Amazon od największej sieci sklepów tradycyjnych Walmart.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.