Facebook ma już ponad 30% udziałów w rynku reklamy w USA

Facebook trzyma już w garści prawie 1/3 całego rynku reklamy typu display, mając na koncie 346,4 miliarda impresji w pierwszym kwartale 2011. To ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Wydarzenia
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Badania jakie przeprowadziło comScore wskazują, że Facebook kontroluje w tej chwili 31,2% rynku reklamy display w Internecie. W poprzednim kwartale ta wartość wynosiła 25,9%, zatem wzrost wydaje się być dość duży, a w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 jest wręcz szokujący. W Q1 2010 Facebook miał zaledwie 15,6 procenta udziałów w tym segmencie rynku.

Całkowita liczba impresji w pierwszym kwartale 2011 na rynku amerykańskim wyniosła 1,1 biliona! Największym konkurentem Facebooka jest w tej chwili Yahoo, które emituje 10,1 procenta reklam display w USA. Będące relatywnie nowe w tym sektorze Google, ma 2,5 procenta udziałów w rynku.

Dominacja serwisu Marka Zuckerberga szybko została zmonetyzowana: stawki za reklamy na największym na świecie serwisie społecznościowym wzrosły.

Z kolei największym reklamodawcą w pierwszym kwartale 2011 był AT&T, którego reklamy stanowiły aż 1,8 procenta całego rynku. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Experian z 1,1 procenta udziałów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.