Polski Groupon kończy rok

xray hand

21 kwietnia 2010 roku został powołany do życia serwis CityDeal. Miesiąc później stał się on częścią globalnej sieci Groupon. Serwis jest zdecydowanym liderem na polskim rynku zakupów grupowych i właśnie dzisiaj mija okrągły rok jego funkcjonowania.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Rozwój Groupona jest błyskawiczny. W raporcie firmy Gemius z czerwca 2010 roku, kategoria e-commerce jeszcze w ogóle nie zauważała Groupona. Trzy miesiące później portal miał już 1,5 mln użytkowników, by na koniec roku przekroczyć liczbę 3 milionów korzystających z serwisu.

Trochę statystyki

W ciągu pierwszych 12 miesięcy działalności Groupon zaproponował swoim użytkownikom ponad

5 tysięcy ofert i sprzedał łącznie ponad 1,5 mln kuponów. Osoby kupujące usługi

i produkty za pośrednictwem Groupona zaoszczędziły w sumie ponad 290 mln złotych. Łączna kwota oszczędności do grudnia 2010 roku oszacowana została na około 100 mln zł.

Dane z pierwszych czterech miesięcy 2011 roku mówią już o 190 mln zaoszczędzonych pieniędzy. Średnio każdego dnia użytkownicy Groupona oszczędzają 1,7 mln zł.

Według wewnętrznych statystyk , serwis groupon.pl codziennie odwiedza nawet 590 tysięcy Polaków, zaś według statystyk firmy Gemius witrynę Groupona odwiedza co piąty polski internauta. Tym samym serwis jest zdecydowanym liderem rynku zakupów grupowych i zdecydowanie deklasuje drugiego Grupera.

Najpopularniejsze oferty

Tydzień przed pierwszymi urodzinami Groupona padł rekord liczby sprzedanych kuponów w jednej ofercie. Możliwość wykonania 100 odbitek fotograficznych za cenę 24 zł zamiast 65 zł znalazła ponad 13 tysięcy chętnych w całej Polsce! Bardzo podobna jest druga w kolejności oferta, która zebrała ponad 7,6 tysiąca klientów.

Przykłady innych rekordowych ofert to: 29 zł zamiast 235 zł za usunięcie kamienia nazębnego, piaskowanie oraz przegląd stomatologiczny - 6 tys. sprzedanych kuponów; 19 zł zamiast 39 zł za 3-godzinną wejściówkę do parku rozrywki - 5,5 tys. sprzedanych kuponów; 335 zł zamiast 670 zł za 4-dniowy pobyt ze śniadaniem dla 2 osób w hotelu w Pradze - 2678 sprzedanych kuponów oraz 999 zł za bon o wartości 15 600 zł na 6 sesji depilacji laserowej na 4 wybrane partie ciała - 791 sprzedanych kuponów.

Pierwsza oferta dotyczyła warszawskiej restauracji sushi - bon o wartości 80 zł, sprzedawany za 40 zł, znalazł 155 chętnych.

Ludzie Groupona

Dokładnie rok temu, kiedy ruszał serwis CityDeal, zespół składał się z 6 osób.

Wraz z pozyskaniem inwestora i niezwykle dynamicznym rozwojem w ciągu ostatnich 12 miesięcy, Groupon powiększył swoją ekipę kilkudziesięciokrotnie. Większość z niej pracuje w warszawskiej siedzibie firmy, jednak spora grupa przedstawicieli handlowych rozsiana jest po całej Polsce - wszędzie tam, gdzie znajdują się obecni i potencjalni partnerzy.

Groupon w Polsce i na świecie

Firma Groupon powstała w 2008 roku. Jej założycielem był Andrew Mason. Serwis proponuje co najmniej 50 proc. zniżki na pełnowartościowe usługi oferowane m.in. restauracje, salony kosmetyczne,kluby fitness etc. Większość z ofert dostępna jest jedynie przez 24 godziny.

W Polsce Groupon jest obecny w przeszło 25 miastach i posiada ponad 80 proc rynku zakupów grupowych. Według raportu internetowego Gemius za rok 2010, Groupon zajmuje 2 miejsce w rankingu stron e-commerce (za allegro.pl).

Niedawno serwis Groupon podpisał międzynarodową umowę z Trusted Shops. Dzięki niej, użytkownicy portalu zostaną objęci programem ochrony kupującego. Poniżej zamieszczamy wywiad, którego udzielił nam Marcin Szałek, Country Manager Groupon.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.