Na zakupy z telefonem lub przez telefon

Zakupy z wykorzystaniem telefonów komórkowych są coraz popularniejsze. W tym celu używane są smartfony, jak i zwykłe telefony z dostępem do Internetu. Klienci używają ich przy tradycyjnych zakupach oraz kupując w sklepach internetowych, gdy są poza domem i nie mają dostępu do komputera.

Telefony są coraz częściej używane podczas zakupów. Na zdjęciu aplikacja RedLaser dla iPhone'a.Kliknij, aby powiększyćTelefony są coraz częściej używane podczas zakupów. Na zdjęciu aplikacja RedLaser dla iPhone'a.

Polecamy:



Zobacz też:

Firma Arc Worldwide przeprowadziła badania amerykańskich posiadaczy telefonów. Okazało się, że ponad 50 proc. z nich używa telefonów w czasie zakupów. 80 proc. korzysta w tym celu ze zwykłych telefonów, a nie ze smartfonów, które nie są jeszcze aż tak popularne.

51 proc. kupujących woli korzystać z oferty sprzedawców, którzy posiadają strony mobilne informujące o produktach i podające inne przydatne informacje. Według Arc Worldwide stronami takimi dysponuje jednak tylko 4,8 proc. wszystkich sprzedawców.

Telefony komórkowe pomagają w określeniu adresów sklepów, godzin ich otwarcia, zdobywaniu informacji na temat produktów, ich zdjęć oraz określaniu ofert pobliskich i konkurencyjnych sprzedawców. Służą także do nabywania produktów ze sklepów internetowych oraz z aukcji i wyszukiwania ofert w serwisach zakupów grupowych. Na to wszystko pozwalają np. podczas jazdy autobusem lub w poczekalni.

Więcej możliwości sprawia, że zakupy drogich produktów, np. samochodów, wymagają mniej czasu i przygotowań. Telefon szybko dostarcza potrzebne informacje. Z drugiej strony, proste zakupy stały się bardziej skomplikowane, gdyż telefon może zaprezentować wiele możliwości, z których należy dokonać wyboru np. zlokalizuje stacje paliw lub kawiarni na mapie.

Firma Arc Worldwide radzi sprzedawcom zakładanie stron mobilnych i korzystanie w swoich sklepach z kodów kreskowych QR, które mogą być odczytywane przez smartfony. Zwracają też uwagę na znaczenie czytelnych aplikacji mobilnych i stron internetowych, które mogą przyciągnąć klientów kupujących w sieci.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.