Ruszyło Sprzedajemy.pl - nowa platforma do e-handlu

22 marca 2011 uruchomiona została nowa nieaukcyjna platforma dla sprzedających i kupujących - Sprzedajemy.pl. Nowy serwis jest zintegrowany z serwisem społecznościowym Facebook i stawia przede wszystkim na osobistą wymianę towarów pomiędzy użytkownikami.

Sprzedajemy.pl ma być skierowane przede wszystkim do osób prywatnych, które chcą np. sprzedać używane przedmioty, zalegające im na półce. Firmy również będą mogły korzystać z serwisu, ale wyłącznie w celu np. pozbycia się starego sprzętu w czasie wymiany na nowy, niż sprzedaży nowych, nieużywanych towarów.

Sprzedajemy.pl nie zamierza uczestniczyć w transakcjach pomiędzy użytkownikami, a jedynie dać im możliwość wystawienia oferty, a następnie spotkania się - serwis jest nastawiony na transakcje zawierane lokalnie.

Twórcy serwisu wzorowali się na sukcesie Blocket, który w Szwecji jest popularniejszy od platform aukcyjnych. Wielką nowością w Sprzedajemy.pl ma być jego integracja z Facebookiem. "Społecznościowa funkcjonalność nowej platformy znacznie zwiększa bezpieczeństwo handlu internetowego w Polsce i sprawia, że przestaje on być anonimowy" - mówi Daniel Tidebrink, członek zarządu Sprzedajemy.pl. - "Użytkownicy posiadający konto na Facebooku zobaczą rzeczywistych sprzedawców i listę wspólnych znajomych, którzy będą o wiele lepszym źródłem rekomendacji o sprzedawcy, niż anonimowe komentarze na portalach aukcyjnych. Będą mogli zobaczyć, co sprzedają ich znajomi i promować swoje oferty bezpośrednio na Facebooku - dodaje Tidebrink.

Sprzedajemy.pl zleciło instytutowi "Homo Homini" przeprowadzenie badania dotyczącego nastawienia Polaków do sprzedaży rzeczy przez Internet. Raport wykazał, że 2/3 chciałoby wystawić swoje przedmioty w Internecie, czy to chcąc się ich pozbyć, czy też wymienić na nowsze. Z drugiej strony aż 65% Badanych oświadczyło, że nie robi zakupów w Internecie, często bojąc się o bezpieczeństwo transakcji. Ciekawostką jest to, że szacunkowo każdy ma w domu niepotrzebnych przedmiotów za sumę 3 038 zł.

O celach i modelu biznesowym opowiedział nam w rozmowie przed kamerą Tomasz Moroz, prezes zarządu Sprzedajemy.pl.

Sprzedajemy.pl to spółka z obszaru e-commerce założona w 2010 roku. Jej założycielami są Tomasz Moroz, od ponad 10 lat związany z branżą e-commerce w Polsce, jako współtwórca i wieloletni Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A. oraz Daniel Tidebrink - twórca jednej z pierwszych platform społecznościowych w Szwecji specjalizujący się w zagadnieniach "social selling".