Facebook wkracza na rynek zakupów grupowych

Już niedługo portal Marka Zuckerberga zacznie posiadać własne oferty zakupów grupowych. Facebook liczy na nawiązanie walki z Grouponem, który jest światowym liderem na tym rynku.

Oferta ma być na razie testowana w pięciu amerykańskich miastach: Dallas, Austin, Atlancie, San Francisco oraz San Diego. Nowa usługa będzie wykorzystywała Facebook Places, a użytkownicy zarejestrowani na portalu będą mogli nabyć ofertę a następnie podzielić się nią ze swoimi znajomymi. Za zmiany na portalu odpowiada dział sprzedaży Facebooka, który współpracować będzie z kilkoma amerykańskimi partnerami z branży zakupów grupowych (nie ma wśród nich Groupona).

Założony w 2008 roku Groupon, ma już ponad 60 milionów użytkowników w 28 krajach. Niedawno także Google ogłosiło wejście na rynek zakupów grupowych. Facebook, który przekroczył już 500 milionów zarejestrowanych użytkowników, może stać się dla nich bardzo poważnym konkurentem.

Z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową BIA/Kelsey wynika, że rynek zakupów grupowych osiągnął w 2010 roku przychód 873 mln dolarów amerykańskich. Eksperci szacują,że do 2015 roku firmy oferujące tanie masaże, wycieczki oraz bony do restauracji - osiągną ponad 3 miliardy dolarów przychodu. Jest więc o co walczyć.

Nie wiadomo, kiedy Facebook Deals będzie dostępne w Polsce. Wiele zależy od sukcesu wdrożenia nowego pomysłu w USA.