Yahoo! Livestand: "cyfrowe stoisko z prasą" dla tabletów i telefonów

Yahoo! zapowiedziało "cyfrowe stoisko z prasą" Livestand dla tabletów i telefonów komórkowych. Aplikacja ta została zaprojektowana w celu dostarczania treści z serwisów informacyjnych Yahoo! oraz od innych wydawców. Dostępna będzie w pierwszej połowie tego roku.

W Livestand artykuły, zdjęcia, filmy, grafika oraz reklamy będą zoptymalizowane pod ekrany i interfejsy telefonów i tabletów. Dostarczane treści będą dostosowywane do użytkownika na podstawie jego zainteresowań, lokalizacji i pory dnia, a pochodzić będą z serwisów tematycznych Yahoo! oraz od wydawców zewnętrznych.

Livestand daje to co najlepsze w czasopismach i w Internecie - powiedział Irv Henderson, wiceprezes ds. zarządzania produktami Yahoo! Mobile and Connected Devices.

W pierwszej połowie tego roku Livestand pojawi się na iPadzie i tabletach z Android OS. Wersja dla telefonów ukarze się później. Aplikacja będzie dawała możliwości interakcji między jej użytkownikami.

W zaprezentowanej wersji są na razie tylko materiały z serwisów Yahoo!, ale ma być tak jedynie na początku. To cyfrowa platforma, a my jesteśmy jej pierwszymi klientami - skomentował tę sytuację Henderson. Na razie jednak nie ujawniono nazwy kolejnych wydawców.

Platforma ma generować przychody z reklam i subskrypcji. W Yahoo! uważamy tablety za katalizator, który pozwoli dolarom z reklam przejść z telewizji i druku do mediów cyfrowych - powiedział Blake Irving wiceprezes i dyrektor ds. produktów Yahoo!.

Według analityka firmy Gartner Allena Weinera, Livestand to bardzo logiczne rozszerzenie strategii Yahoo! i naprawdę dobry znak, że Yahoo! rozumie przyszłość możliwości rynkowych. Uważa on również, że nowa platforma ma obecnie przewagę nad innymi publikacjami na tablety takimi jak AOL's Editions i The Daily dzięki szerszemu i lepszemu zakresowi treści.