AOL kupiło Huffington Post za 315 mln dolarów

Połączenie sieci AOL z serwisem informacyjnym Huffington Post zaowocuje powstaniem nowej grupy medialnej obejmujące wszystkie serwisy należące do obu firm. Za ich treści odpowiedzialna będzie założycielka Huffington Post. Dzięki nowemu nabytkowi liczba odwiedzin sieci AOL powinna znacznie wzrosnąć.

AOL kupiło Huffington Post za 315 mln dolarów
Huffington Post powstał w maju 2005 roku. Jego założycielką jest Arianna Huffington, która stała się jedną z najbardziej wpływowych osób amerykańskiego rynku informacji. Serwis zaczynał jako blog o polityce, a obecnie obejmuje już 6 000 blogów i zatrudnia około 70 dziennikarzy. Materiały na stronie podzielone są na 20 kategorii tematycznych.

Pod względem popularności serwis zajmuje drugie miejsce w USA z 26 mln użytkowników miesięcznie. Wyprzedza go tylko New York Times, który miesięcznie odwiedzany jest przez 34,6 mln osób. AOL zapłacił za Huffington News 315 mln dolarów. Jest to największe przedsięwzięcie firmy od czasu rozpadu ich współpracy z Time Warner.

Huffington Post Media Group

Arianna Huffington w myśl zawartej umowy została prezesem i redaktorem naczelnym nowopowstałej Huffington Post Media Group. Ta nowa jednostka obejmować będzie treści wszystkich serwisów należących do Huffington Post oraz całej sieci AOL (w tym m.in. Engadget i TechCrunch).

Prezes AOL Tim Armstrong nie obawia się utraty swojej pozycji na rzecz założycielki Huffington Post. Stwierdził on, że umowa stworzy amerykańską grupę medialną nowej generacji o globalnym zasięgu.

W poprzednim tygodniu informowaliśmy o nowych celach i koncepcji pracy, jakie postawił przed sobą AOL. Niewątpliwie pozyskanie tak popularnego serwisu informacyjnego zwiększy oglądalność sieci AOL, dzięki czemu powinny wzrosnąć wpływy z reklam.

Duże oczekiwania

"To połączeni wizji, które doskonale nam pasuje. Huffington Post będzie podążać tą samą drogą co wcześniej przez sześć lat, tylko że teraz z prędkością światła, dzięki połączeniu z AOL" - powiedziała Huffington.

Tim Armstrong mówi, że umowa ta zaowocuje połączeniem typu 1+1=11, w którym wystąpi efekt zwielokrotnienia przynoszący korzyść dla obu stron. Huffington Post Media Group ma uzyskiwać 117 mln odwiedzin miesięcznie w samych Stanach oraz 270 mln na całym świecie.

Umowa została podpisana podczas finału ligi NFL, czyli Super Bowl, na którym był zarówno Tim Armstrong, jak i Arianne Huffington. Miało to niewątpliwe nadać jeszcze większego rozgłosu całej sprawie. Połączenie wejdzie w życie pod koniec pierwszego kwartału 2011 roku.

Podczas wszystkich rund inwestycyjnych Huffington Post zebrał od inwestorów 37 mln dolarów. 315 mln, które otrzymali od AOL to 5 razy więcej niż planowany przychód na rok 2011. Zarówno prezes Greg Coleman, jak i dyrektor generalny serwisu Eric Hippeau, nie zostali zaproszeni do nowo powstałej grupy medialnej i odejdą z firmy.