Facebook Deals w Europie - lepszy Groupon?

xray hand

Facebook wchodzi na rynek zakupów grupowych i specjalnych ofert w Europie. Użytkownicy serwisu z Wielkiej Brytanii i czterech innych państw UE, jako pierwsi wypróbują możliwości usługi Places Deals.

Nowa usługa łączy się z Facebook Places, które niedawno uruchomiono także w Polsce. Użytkownik logujący się w danym miejscu z urządzenia przenośnego do aplikacji Facebook, będzie mógł sprawdzić czy okoliczne sklepy, kawiarnie lub punkty usługowe oferują promocje stworzone specjalnie dla użytkowników portalu.

Wśród partnerów Places Deals są m.in. sieć Starbucks, która oferuje darmową kawę dla wszystkich, którzy zameldowali się w jednej z kawiarni, Gap, H&M czy McDonald's. Współpracę z Facebookiem zapowiadają już kolejne sieci restauracji i firmy odzieżowe często spotykane w galeriach handlowych.

Places Deals można nazwać połączeniem Foursquare i Groupona. Z pierwszej witryny, usługa bierze zwłaszcza społecznościowy charakter. W końcu to ciągle Facebook, który umożliwia dodatkowo zawieranie nowych znajomości na mieście.

W kategorii zakupów grupowych, Facebook Deals staje się potężnym graczem, bo sprzedawcy nie muszą płacić serwisowi prowizji (w Grouponie jest to aż 50 proc.). Właściciele firm samodzielnie ustalają deale dla swoich klientów i nie muszą dzielić się zyskiem z twórcami FB.

Niedługo, Places Deals jeszcze bardziej zbliży się do Groupona. Planowana funkcja Buy With Friends! pozwoli na wspólne zakupy, rejestrację miejsc w hotelach czy usług w salonach spa, u fryzjera lub masażysty.

Facebook zapowiadał, że od początku lutego Deals zacznie działać w Europie. Niestety, okazało się, że na razie z usługi skorzystają tylko Brytyjczycy, Francuzi, Hiszpanie i Włosi. Skoro jednak Facebook Places są już dostępne w Polsce, może niebawem przyjdzie czas także na deale.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.