Zakupy grupowe rosną w siłę

Najnowszy raport PBI pokazuje, że polscy internauci coraz chętniej korzystają z zakupów grupowych. W listopadzie 2010 r. na strony Gruopon.pl i Gruper.pl weszło łącznie 3,2 mln użytkowników. W sieci powstają kolejne witryny oferujące internautom obniżki cen przekraczające 50 proc. wartości towarów i usług.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Opublikowany przez Polskie Badania Internetu raport pt. "Zakupy grupowe w Polsce: serwisy, oferta, popularność wśród internautów", dostarczył nam wielu cennych informacji.

Okazuje się, że choć pierwsze serwisy typu Gruper.pl czy CityDeal.pl (znany dziś jako Groupon) pojawiły się w Polskie dopiero w kwietniu 2010 roku, to w ciągu pół roku zyskały już kilka milionów użytkowników.

Dlaczego lubimy zakupy grupowe

Nowoczesne zakupy grupowe są oszczędne, a w porównaniu z istniejącymi wcześniej serwisami Kumulator.pl czy Inntegro.pl, są również bardzo łatwe. W Groupon.pl to twórcy strony na samym początku negocjują z usługodawcami typ oferty i wielkość upustu.

Klienci wpłacają pieniądze, kiedy decydują się na tzw. deal, czyli korzystny interes . Jeśli ich liczba będzie wystarczająca, wszyscy otrzymają bony na wybrane usługi czy towary. Jeśli nie, wrócą do nich wcześniej wpłacone pieniądze.

Zakupy grupowe w Polsce

W naszym kraju najpopularniejszy serwis tego typu to oczywiście Groupon.pl. W ciągu pół roku, Groupon wzbił się do poziomu 2 mln 629 tysięcy użytkowników i ciągle rośnie.

Zakupy grupowe cieszą się szczególną popularnością w dużych i średnich miastach, bo większość ofert dotyczy właśnie tego sektora. Z serwisów korzystają jednak również mieszkańcy wsi, którzy stanowią 30 proc. użytkowników. Wpływ na to ma dość duża liczba ofert on-line i tych skierowanych do całego kraju.

Polacy najchętniej korzystają z obniżek cen w restauracjach (54 proc.). Chętnie korzystają też z usług spa (zabiegi, masaże), fryzjera i kosmetyczki. Jedna czwarta badanych chciałaby skorzystać z oferty hotelu w jakimś atrakcyjnym górskim lub nadmorskim kurorcie.

Pełne wyniki badania dostępne są na stronie PBI.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.