Megapanel, listopad 2010 - połowa internautów na Facebooku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci. Najnowsze badanie Megapanel PBI/Gemius przynosi zmiany w zestawieniu na czołowych pozycjach-Nasza Klasa spada z 3 lokaty według zasięgu, a na jej miejsce awansuje Wirtualna Polska.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Wśród społeczności nadal przewodzi NK.pl, z której korzystało w listopadzie 65,27 proc. polskich użytkowników. Zasięg serwisu zmalał jednak o niecałe 2 proc., podczas gdy Facebook po raz pierwszy przekroczył 50 proc. zasięgu miesięcznego w Polsce. Zyskał przy tym prawie 500 tys. użytkowników w naszym kraju.



Swoją mocną pozycję w Polsce potwierdza także Google z zasięgiem w okolicach 92 proc. Spadek liczby użytkowników serwisów Grupy Nasza-Klasa.pl o około 300 tys, wykorzystała Wirtualna Polska, dla której wzrost liczby użytkowników o około 100 tys. wystarczył na zajęcie 3 miejsca w zestawieniu (zwolnionego przez NK).

Naszą uwagę zwrócił świetny wynik Money.pl, które zanotowało w tym miesiącu znaczne zwiększenie zasięgu i prawie 850 tys. użytkowników więcej niż w październiku. Do pierwszej dwudziestki dostały się Media Regionalne i Grupa Pf.pl.



W rankingu liczby odsłon stron objętych audytem site-centric pierwsza piątka bez zmian. Polacy nadal najwięcej klikają w witrynach grupy Allegro i w grupach portalowych, takich jak Onet i Wirtualna Polska. Liczba odsłon rośnie też w grupie Społeczności.pl.



Tak jak do tej pory, polski użytkownik najwięcej czasu spędza na stronach Onetu, Wirtualnej Polski i Allegro. Przeciętny użytkownik przez miesiąc surfuje po Onecie ponad 6 godzin i 10 minut.

Przeciętny użytkownik grupy Eurozet spędza na stronie o 2 godziny 13 minut (!) dłużej niż w ubiegłym miesiącu.



Z rankingu domen dowiadujemy się, że Polacy coraz chętniej korzystają z adresu google.com w miejsce google.pl. W kontekście wejścia Yahoo.pl do Polski wydaje się to całkiem ciekawe. Polski użytkownik wybierze raczej angielską, kompletną usługę niż ograniczoną wersję w języku polskim.



Wśród aplikacji, pierwsze 3 miejsca zajmują: Gadu-Gadu, Skype i Windows Media Player. Zmiany w całym rankingu są nieznaczne, użytkowników traci Google Earth i QuickTime.

Najnowszy Megapanel zapowiada dalsze umacnianie się portali internetowych oraz serwisów Facebook i GG. pl. Nieznacznie zaczyna tracić NK.pl, która regularnie zyskiwała użytkowników wg poprzednich badań PBI/Gemius.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.