Google Offers: potentat internetowy stworzy "własnego Groupona"

xray hand

Google przygotowuje się do wydania internetowego serwisu z promocjami, który będzie działał na podobnych zasadach jak Groupon. Na razie cały projekt jest w fazie testów. Miał pozostać utajniony, ale informacje na jego temat pojawiły się w mediach, a Google je potwierdziło.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Serwis Mashable.com dotarł do dokumentów, jakie internetowy gigant przesyłał do potencjalnych partnerów biznesowych, których oferty umieszczane miałyby być w powstającym Google Offers.

W ujawnionym dokumencie, opatrzonym klauzulą tajne, czytamy, że Google Offers jest nowym produktem, który ma pomagać potencjalnym klientom i nabywcom w znalezieniu najlepszych oferty w ich okolicy za pomocą codziennych informacji w poczcie elektronicznej.

Zasada działania ma być podobna jak w Grouponie. Przedstawione będą tam oferty promocyjne na określone produkty lub usługi, a także czas ich trwania oraz limit osób, które mogą z nich skorzystać. W dokumencie nie ma informacji o minimalnej ilości klientów niezbędnej do zrealizowania oferty, z którą spotykamy się w serwisie Groupon.

Firmy oferujące swoje usługi lub produkty nie będą musiały płacić za promocję, którą uzyskają dzięki Google Offers. Serwis będzie pobierał 20% od kwoty, którą uzyskają promowane przez niego firmy. Pieniądze będą pobierane dopiero, gdy klienci firmy dokonają wpłaty. Oznacza to, że współpracownicy serwisu nie stracą żądnych pieniędzy, nawet jeśli oferta w serwisie Google nie przyniesie im zysków.

Nie możemy ich kupić? Będziemy z nimi walczyć!

W grudniu 2010 Google oferowało 6 mld dolarów za serwis z promocjami Groupon, który jednak odrzucił tę ofertę, a nawet sam dokonał kolejnych zakupów na rynkach regionalnych i rozszerzył swą działalność. Groupon planuje również wejść w tym roku na giełdę z pierwszą ofertą publiczną o wartości 15 mld dolarów.

Potentatowi internetowemu nie udało się kupić Groupona, ale w walce o powstający rynek promocji internetowych nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Planowane Google Offers może okazać się groźnym rywalem dla serwisu, który firma chciała wcześniej kupić.

W Mashable.com czytamy, co Google ma do powiedzenia na temat planowanego serwisu. Inicjatywa jest częścią trwających w Google starań zmierzających do stworzenia nowych produktów, takich jak niedawne Offer Ads beta, które łączą firmy z klientami w nowy sposób.

Google na razie nie podało więcej informacji w tej kwestii. Przyznaje jednak, że takie prace trwają i obiecuje podać dalsze szczegóły, gdy tylko będzie to możliwe.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.