Nanoo: kolejny e-magazyn o startupach

Wygląda na to, że narodził się konkurent dla Proseed. Nanoo to kolejny miesięcznik poświęcony startupom, dedykowany osobom, które chcą lub już prowadzą swój biznes w internecie.

W każdym numerze Nanoo mają pojawiać się wywiady z właścicielami startupów oraz krótkie artykuły ekspertów z różnych branż (marketing, ePR, prawo, usability, SEO etc.). Całość nie będzie dłuższa niż 15 - 16 stron.

W pierwszym numerze znaleźć można m.in. wywiad z Anną Kondratowicz, twórczynią i redaktor naczelną serwisu ibeauty.pl.

Twórcami i pomysłodawcami Nanoo są Piotr A. Wasiak i Michał Sztąberek, od pewnego już czasu związani z e-biznesem.

Ten pierwszy jest współwłaścicielem spółki KiWi Creative (KiWi Creative jest również wydawcą Nanoo). Drugi z pomysłodawców doradza startupom w zakresie ochrony danych osobowych oraz świadczenia usług w internecie. Obecnie jest współwłaścicielem firmy iSecure (inwestorem w iSecure jest Xevin Lab - inkubator stworzony przez fundusz venture capitals Xevin Investments).



"Pomysł na Nanoo powstał spontanicznie i całkowicie przypadkiem" - wspomina Michał Sztąberek, pełniący funkcję redaktora naczelnego Nanoo. "Na początku rozważaliśmy po prostu stworzenie wspólnego bloga, gdzie pisalibyśmy o startupach, ale uznaliśmy, że formuła mikromagazynu będzie dużo ciekawsza i atrakcyjniejsza dla potencjalnych czytelników" - dodaje Piotr A. Wasiak.

Oprócz dwójki pomysłodawców, współpracę z Nanoo zadeklarowały m.in. Małgorzata Nieciecka, ekspert w dziedzinie komunikacji marketingowej, na co dzień związana z firmą Xevin Consulting oraz Agnieszka Włodarczyk, dyrektor zarządzający agencji PR Grass Roots.

Nanoo stawia pierwsze kroki w tym samym startupowym segmencie, w którym od lipca 2010 r. działa inny e-magazyn - Proseed. Za Proseed stoją osoby związane z Aulą, jak Igor Dzierżanowski (Prezes Europejskiej Fundacji Kultury Miejskiej, a także CEO w Fablo).

Preseed ma już także zbudowaną bazę stałych autorów, wśród których są takie nazwiska jak Jakub Połeć (peryskop.pl) czy Jan Rychter (przedsiębiorca internetowy).



Proseed jest bardziej profesjonalnym wydawnictwem pod względem graficznym. Czas pokaże, czy na polskim rynku jest miejsce na dwie tego typu inicjatywy.

Pomysł na magazyn dla branży tworzony przez praktyków to nie nowość na rynku. Tak zaczynał Jason Calcanis ze swoim Silicon Alley Reporter. W tym przypadku wydawnictwo osiągnęło duży sukces i w 2003 r. zostało kupione przez Dow Jones. Jednym z redaktorów w Silicon Alley Reporter był Rafat Ali, obecnie właściciel PaidContent.org.

AKTUALIZACJA:

Skoro jesteśmy już przy e-magazynach: z początkiem 2011 roku ma miejsce także premiera miesięcznika przygotowanego przez zespół współtworzący porównywarkę finansową Finansosfera.pl.

Tym razem jest to wydawnictwo o finansach i bankowości. Dodatek stanowi dodatkowa wersja mobilna stworzona z myślą o urządzeniach mobilnych takich jak np. iPhone.

- Znajdziemy tu głównie wywiady oraz autorskie analizy pisane przez ludzi z branży sektora finansowego oraz marketingowego. Mamy nadzieję, że jako ciekawe preludium wydania, zainteresują wszystkich wywiady przeprowadzone z Prezesem Związku Firm Doradztwa Finansowego - Krzysztofem Barembruchem, jak również na temat podstaw wiedzy o produktach strukturyzowanych, gdzie tajniki wiedzy odkrywa przed nami najbardziej merytoryczne źródło informacyjne w kraju w tej dziedzinie - vortal Structus.pl. Jako deser proponujemy zapoznanie się ze Squashem - dyscypliną sportową, która zdobywa coraz więcej zwolenników w całym kraju." - mówi Rafał Tomkowicz, pomysłodawca magazynu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.