Grupa Onet przejmuje Zapytaj.com.pl

Grupa Onet.pl podpisała umowę dotyczącą przejęcia serwisu Zapytaj.com.pl oraz kontynuowania jego rozwoju we współpracy z twórcami serwisu - firmą Dige.

Zapytaj.com.pl to kolejny serwis bazujący na formule pytań i odpowiedzi (Q&A). Akwizycja serwisu ma m.in. zapewnić Grupie Onet znacznej wielkości ofertę powierzchni reklamowej.

Zapytaj.com.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników (za Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2010). Serwis jest największym pod względem wielkości serwisem Q&A w polskim internecie, a dziesiątym w kategorii Społeczności.

Wortal wzbogaci ofertę Onetu kierowaną do najmłodszych internautów.

- (...) wspólnie z dotychczasowymi właścicielami serwisu będziemy go rozbudowywać o nowe funkcjonalności, o których nasi użytkownicy dowiedzą się już wkrótce - mówi Łukasz Wejchert, Prezes Zarządu Grupy Onet.pl

Dotychczasowi właściciele to firma Dige.

Grupa Onet przejmuje Zapytaj.com.pl

Na polu serwisów Q&A Zapytaj.com.pl konkunruje z bogatą ofertą stron z Grupy o2. W odróżnieniu od ogólnego charakteru Zapytaj.com.pl, grupa wyraźnie postawiła na kategorie tematyczne.

Jeszcze w ubiegłym roku ruszyły takie projekty Grupy jak Ekspert.pl (społeczność pomocnych ekspertów skupionych na "praktycznych" zagadnieniach), PrawoSOS.pl (o prawie) czy motosos.pl (adresowany do "zwyczajnych kierowców").

Swoje Q&A ma też np. Wirtualna polska, która rozwija stworzony przez Grzegorza Marczaka serwis Pytamy.pl.

Oczywiście najpopularniejszym konkurentem dla tych wszystkich projektów nie jest wcale polski serwis. Od jakiegoś czasu funkcjonalność Q&A testuje Facebook.

Jak wynika z przecieków, pytania na Facebooku utrzymane są jak na razie w tonie żartobliwym (np. "Dlaczego ludzie wciąż ciągną, mimo że na drzwiach napisano pchać" czy "Kto jest twoim ulubionym bohaterem w glee").

Jak wiadomo Q&A to świetna pożywka dla wyszukiwarek internetowych jak Google. Użytkownicy przeszukujący sieć dostają na tego typu serwisach gotowe odpowiedzi dla swych pytań, więc i wyszukiwarki chętniej je indeksują.

Inne międzynarodowe serwisy tego typu to Yahoo Answers, Quora (stworzona przez byłego pracownika Facebooka) czy przejęty ostatnio przez Google serwis Aardvark.com.