"Lubię to!" w Polsce

xray hand

Co trzeci użytkownik serwisów społecznościowych w Polsce skorzystał z opcji zostania fanem marki lub firmy - pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Gemius SA na potrzeby raportu Social Media 2010.

Już wkrótce opublikujemy raport Social Media 2010. Póki co, prezentujemy mały wycinek treści zawartych w raporcie: badanie przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius.

Celem badania było poznanie opinii polskich internautów w wieku 15+ na temat obecności firm/marek w serwisach społecznościowych i wpływie podejmowanych tam aktywności na zachowania konsumenckie.

Jak pokazały wyniki badania, co trzeci użytkownik serwisów społecznościowych skorzystał z opcji zostania fanem marki lub firmy. Dlaczego się na to zdecydowali? Głównie ze względu na przywiązanie do marki. Istotne okazały się być również takie czynniki jak możliwość śledzenia wiadomości z życia firmy bądź marki, chęć udziału w konkursie lub wygrania nagrody czy możliwość wyrażenia własnych opinii i uczestnictwa w dyskusjach.

-Dlaczego dodajesz do znajomych firmy / marki lub zostajesz ich fanem?



Internauci najczęściej decydowali się na "polubienie" profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i telewizji internetowej. Według użytkowników serwisów społecznościowych, idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Powinien również zawierać zdjęcia i materiały multimedialne dotyczące firmy/marki i jej produktów. Istotne są również dyskusje z internautami o nowych produktach.

Facebook a decyzje zakupowe internautów.

Jak pokazały wyniki badania, dla blisko połowy respondentów posiadających na liście znajomych marki lub firmy, "polubienie" ich profili w serwisach społecznościowych nie skłania do kupowania większej ilość produktów. Wpływa jednak na częstsze rekomendowanie firmy i jej produktów znajomym (54 proc. wskazań).

-Czy fakt, że jesteś fanem danej firmy / marki sprawia, że kupujesz więcej jej produktów?



Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu (94 proc.) w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów. Głównym powodem rezygnacji z dokonywania tego typu transakcji jest inne wykorzystanie serwisu - dla 74 proc. respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka

a nie zakupy. Prawie połowa badanych po prostu nie widziała jeszcze na Facebooku ani jednego sklepu, z kolei co trzeci respondent chce zachować swoje decyzje zakupowe dla siebie, a nie dzielić się nimi na swoim profilu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.