Google z muzyką w chmurze

Według niepotwierdzonych raportów, amerykański gigant ma na oku kolejną usługę. Tym razem Google chciałby wkroczyć w świat muzyki. Nie wiadomo jednak czy kupi już istniejący serwis czy też będzie próbował stworzyć coś własnego.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
O planach Google pisze redakcja Business Insider. Twierdzi ona, że firma przyglądała się w tym roku istniejącym usługom muzycznym i próbowała oszacować czy którąś z nich da się nabyć. Według dziennikarzy Business Insider chodzi tu o dwie konkretne marki - Spotify i Rhapsody. Niestety wewnątrz Google wybuchnąć miał spór między zwolennikami różnych rozwiązań i koniec końców, próba wykupienia którejkolwiek z wymienionych firm stała się niemożliwa.

Według innej teorii, Google zacznie przygodę ze światem muzyki od swojej usługi. Anonimowi informatorzy donoszą, że firma zamierza udostępnić własną usługę bazującą na "cloud computing ". Miałaby ona umożliwiać przetrzymywanie posiadanej i kupowanej muzyki w chmurze, co pozwalałoby słuchać jej w dowolnym miejscu, w którym można się połączyć z Internetem. Na początku usługa ta miałaby być darmowa, ale Google chciałby w przyszłości wprowadzić opłaty za korzystanie z niej. Póki co firma ma się jednak skoncentrować na negocjacjach z branżą muzyczną, której ponoć chce zaoferować dziesiątki milionów dolarów za prawa do wykorzystywania i sprzedawania licencjonowanych utworów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.