Firmy rzucą się na tablety?

W przyszłym roku dwukrotnie zwiększy się liczba amerykańskich firm, których pracownicy będą korzystać z tabletów - prognozuje firma ChangeWave Research. Z jej analiz wynika, że przytłaczającą większość kupowanych przez firmę tabletów (8 na 10) stanowić będą iPady firmy Apple.

Apple iPad wchodzi do Polski jako światowy lider wśród tabletów.Kliknij, aby powiększyćApple iPad wchodzi do Polski jako światowy lider wśród tabletów.

Polecamy:

Ankieterzy pracujący na zlecenie ChangeWave Research odpytali przedstawicieli 1600 amerykańskich firm - 14% respondentów zadeklarowało, że w przyszłym roku w ich przedsiębiorstwach przynajmniej część pracowników zostanie wyposażona w tablety. Dodajmy, że analitycy z CWR podobne badanie przeprowadzili przed kilkoma miesiącami - wtedy chęć zakupu tabletów deklarowało 7% ankietowanych.

Zdaniem analityków, w najbliższych miesiącach będziemy mieli do czynienia z "eksplozją" popularności tabletów w firmach. "W ciągu zaledwie kwartału liczba firm korzystających z tych urządzeń może się podwoić. To niesamowita perspektywa" - komentuje Paul Carton, szef działu badań ChangeWave Research.

"Rynek tabletów może być gigantyczny. Przyznam, że zadziwiła nas skala zainteresowania tymi urządzeniami. Spodziewaliśmy się, że firmy zamierzają w nie inwestować - ale nie sądziliśmy, że będzie to aż tak spektakularne zjawisko" - dodaje Carton.

iPad w czołówce

Z analiz firmy wynika, że amerykańskie przedsiębiorstwa zamierzają kupować przede wszystkim iPady firmy Apple. I trudno im się dziwić, bo to obecnie właściwie jedyny dostępny na rynku masowym tablet. Produkty innych firm (m.in. Della i HP) na razie nie zdobyły większej popularności.

Dodajmy, że 78% firm planujących inwestowanie w tablety zamierza kupić właśnie iPady. Na drugim miejscu znalazły się tablety Della (9%), zaś na trzecim - HP (8%). "Widać wyraźnie, jak gigantyczną przewagę zdobył Apple. Ale niczego innego się nie spodziewaliśmy - firma miała sporo czasu na wypracowanie swojej pozycji rynkowej w tym sektorze i doskonale go wykorzystała. Co więcej - żaden z innych dostępnych obecnie tabletów nie jest realnym konkurentem iPada" - tłumaczy Paul Carton.

Tablet do pracy

Z opracowania przygotowanego przez ChangeWave Research dowiadujemy się również, że choć dla większości użytkowników biznesowych podstawowym zastosowaniem tabletu wciąż jest przeglądanie stron WWW oraz korzystanie z poczty elektronicznej, to jednak od kilku miesięcy sukcesywnie rośnie liczba osób postrzegających tablet jako narzędzie do "zadań biznesowych".

Warto dodać, że potencjał iPada w biznesie dostrzegł już dawno również Apple - Tim Cook, dyrektor zarządzający koncernu, chwalił się niedawno, że 65% przedsiębiorstw z listy Fortune 100 (czyli 100 największych amerykańskich firm) korzysta już z iPada lub pilotażowo sprawdza jego przydatność w codzienniej pracy. "Jeszcze nigdy nie widziałem, by wielkie koncerny tak szybko wdrażały jakąś nowość. One przecież słyną z wyjątkowo wolnego reagowania na nowinki" - mówił wtedy Cook.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.