Xevin Investments i Red Sky inwestują w Bezokularow.pl

Należący do popularnego blogera, Wojciecha Kyciaka, sklep Bezokularow.pl znalazł inwestora.

Xevin Investments i Red Sky objęły 49 proc. udziałów w nowo powstałej spółce. Pozostałe 51 proc. udziałów pozostaje w rękach Wojciecha Kyciaka.

- "Szacuje się, że w polskim internecie sprzedaje się już 20-30 proc. wszystkich soczewek i tendencja jest zwyżkowa. Dlaczego? Soczewki w internecie są dużo tańsze niż w punktach tradycyjnych i jest to jedna z głównych przyczyn bardzo szybkiego rozwoju tego segmentu." - mówi Arkadiusz Seńko, prezes zarządu Red Sky Sp. z o.o.

Wg prezesa Red Sky ceny on-line soczewek są niższe nawet o 30-50 proc. niż w sklepach tradycyjnych, działających często lokalnie. "Większe punkty sprzedaży lub sklepy sieciowe nie mogą zejść z wysokiej marży w przeciwieństwie do sklepów on-line" - dodaje.

Właścicielem i prezesem Bezokularow.pl jest Wojciech Kyciak, autor bloga ecommerce.blox.pl i współautor książek dotyczących e-commerce. Ostatnio Wojciech Kyciak rozkręca także projekt Ecommerceodkuchni.pl.

- Wojciech Kyciak

- Jedną z barier rozwoju rynku soczewek jest pokutujący wśród Polaków mit, że soczewki są bardzo drogie. Nie jest to prawdą, o czym chcemy informować osoby noszące okulary. Przed firmą stoi duże wyzwanie, ale i duże perspektywy - mówi Wojciech Kyciak, twórca serwisu i Prezes Zarządu.

Sklep Bezokolarw.pl działa od 2007 roku i oferuje szkła kontaktowe oraz akcesoria jak np. płyny do soczewek. Z miesiąca na miesiąc odnotowuje wzrost sprzedaży - podają przedstawiciele sklepu.

Bezokularow.pl to kolejna inwestycja Red Sky w branże e-commerce. W połowie tego roku spółka stała się udziałowcem Etin Group, właściciela sklepów krainaherbaty.pl, krainakawy.pl i krainaziol.pl. - "Jesteśmy zadowoleni z tempa, w jakim rozwija się ta spółka, więc poszliśmy za ciosem" - mówi Maciej Zawisza de Sulima, Członek Zarządu Red Sky.



Flagowy produkt Red Sky to oczywiście FilesTube.com, czyli największy polski projekt internetowy działający w skali globalnej.

- Soczewki kontaktowe w Polsce nosi nieco ponad 0,5 mln osób, czyli niespełna 2 proc. populacji. W krajach zachodnich odsetek ten jest dużo wyższy. W USA, według rożnych szacunków, nawet powyżej 10 proc. populacji zastąpiło okulary soczewkami, podobnie np. w Japonii, Holandii czy Wielkiej Brytanii. Łącznie na świecie soczewki nosi 125 mln ludzi, co stanowi 2 proc. całej populacji - tak rynek opisuje Marek Rusiecki z funduszu Xevin Investments.

Oprócz zastrzyku gotówki i know-how, inwestorzy zasilą Bezokolarow.pl także w nowoczesne technologie e-commerce.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.