OnetVOD wyprzedził Iplę pod względem użytkowników

OnetVOD to jeden z najszybciej rozwijających się nowych projektów Grupy Onet od czasu uruchomienia lokalizatora Zumi.pl. Liczbą użytkowników serwis wyprzedził już dotychczasowego lidera ryku VOD - Iplę.

W dniu startu (14 lutego br)., na serwisie OnetVOD odtworzono 230 000 materiałów wideo. Do dziś liczba ta wyniosła ponad 60 milionów materiałów wideo.

Tylko niewielki procent internautów ogląda na serwisie filmy fabularne. Dla przytłaczającej większości użytkowników OnetVOD to po pierwsze seriale, programy rozrywkowe i life-style, filmy dokumentalne i bajki. Przebojem okazały się seriale TVN "Usta Usta" (8,7 miliona odtworzeń), "Brzydula" (5,7 miliona odtworzeń), "Majka" (5,2 miliona odtworzeń) i "Klub Szalonych Dziewic" (4,1 miliona odtworzeń).

- Za sukcesem OnetVOD stoi połączenie kompetencji internetowych i telewizyjnych, jakimi dysponujemy w Grupie - mówi Maciej Żak, wiceprezes Onet.pl, który z ramienia zarządu odpowiadał za koncepcję i wdrożenie projektu OnetVOD. - OnetVOD ma dla nas znaczenie strategiczne, dlatego w 2011 roku będziemy w ten projekt nadal mocno inwestować, m.in. rozbudowując ofertę programową - dodaje Maciej Żak.



Zasoby dostępnych materiałów wideo wynoszą obecnie 3500 tysiąca pozycji. Przeciętny użytkownik codziennie ogląda OnetVOD przez blisko 50 minut, to wynik lepszy od niektórych tematycznych kanałów telewizyjnych.

Jak podaje badanie Megapanel PBI/Gemius OnetVOD odwiedziło we wrześniu 2,4 mln użytkowników. W tym samym okresie z działającej na rynku dużo dłużej Ipli skorzystało 2,3 mln użytkowników.

Oczywiście liczba użytkowników to na serwisach z wideo tylko jedna z wielu miar mówiących o sukcesie. - "Porównanie graczy na rynku możliwe będzie dopiero po wprowadzeniu standardu badań mediów stremowanych. Ilość użytkowników przebywających na stronie nie jest bowiem równoważna z liczbą osób oglądających treści wideo. Niewątpliwie też mamy w ipla wielokrotnie większą ilość odtworzeń wideo, nieporównywalnie większą bazę treści VOD oraz znacznie wyższy wskaźnik czasu spędzanego na oglądaniu treści wideo" - mówi Teresa Wierzbowska reprezentująca Iplę.

Według opublikowanego w listopadzie br. raportu firmy Gemius, już 94 procent polskich internautów jest użytkownikami internetowych serwisów wideo. Ponad połowa z nich korzysta z telewizji internetowych, zaś kolejne 23 procent z internetowych kin i wypożyczalni filmów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.