Google zmienia PageRank by ukarać "zły biznes"

Google poinformowało o zmianie algorytmu PageRank. Nowe ustawienia mają zapobiec wysokiemu pozycjonowaniu stron z negatywnymi opiniami od klientów.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
To właśnie ta witryna zmusiła Google do wprowadzenia zmian w algorytmie PageRankKliknij, aby powiększyćTo właśnie ta witryna zmusiła Google do wprowadzenia zmian w algorytmie PageRankPolecamy:

Zobacz też:
Zmiany w PageRank mają zapobiec wysokiemu pozycjonowaniu stron dzięki negatywnym opiniom pisanym na ich temat. Okazało się, że algorytm Google nie był przygotowany na taką okoliczność i dawał wyższy PageRank stronom, na temat których dużo osób pisało nieprzychylne komentarze.

Google wprowadza nowy PageRank po szeroko opisywanej w amerykańskiej prasie (m.in. w New York Times) historii jednej z tamtejszych firm.

Szef sklepu i właściciel strony internetowej DecorMyEyes zauważył, że jego witryna znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania gdy jest negatywnie komentowana. Sprytny biznesmen specjalnie starał się więc podjudzać klientów. W efekcie jego sklep zyskiwał wyższy PageRank i coraz większą popularność.

Cała zabawa miała się ku końcowi po serii artykułów o nietypowym pomyśle na biznes. Sprawie przyjrzała się firma Google i postanowiła podjąć stosowne środki by zapobiec takim historiom. Google, jak zwykle, nie zdradza szczegółów dotyczących swojego algorytmu, jednak za pośrednictwem oficjalnego bloga możemy się dowiedzieć, że zmiany dotyczą m.in. analizy nacechowania emocjonalnego treści.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.