FreeM: darmowy Facebook za oferty promocyjne

Na polskim rynku debiutuje nowy wirtualny operator telefonii mobilnej - FreeM. W ofercie m.in. darmowe korzystanie z serwisów społecznościowych i komunikatorów w zamian za obejrzenie reklamy.

Spółka FreeM należy do grupy Integer specjalizującej się w usługach pocztowych. W skład grupy wchodzi m.in. Inpost i zyskujące na popularności wśród branży e-commerce Paczkomaty 24/7.

Nowy produkt spółki to telefonia typu prepaid skierowana do młodzieży. To co wyróżnia nowego operatora to darmowy dostęp do serwisu społecznościowego Facebook, komunikatora Nimbuzz (Gadu Gadu i wiele innych), Twittera, Wikipedii i wybranych mobilnych serwisów z poziomu telefonu.

Wszystkie te funkcje będą dostępne bez konieczności zasilania konta. Przed darmowym połączeniem z internetem, do użytkownika będą kierowane natomiast kilkusekundowe oferty promocyjne. Dodatkowo właściciel karty SIM będzie miał możliwość śledzenia najświeższych promocji oraz rabatów w swojej okolicy.

Stawki za usługi głosowe i tekstowe wynoszą we FreeM odpowiednio 28 gr/min, 14 gr/SMS, czyli podobnie jak we wszystkich sieciach typu prepaid.

Tylko dla fanów

FreeM planuje komunikować swoją działalność wyłącznie na portalu społecznościowym Facebook. Zamówienia kart SIM nowi użytkownicy będą mogli dokonać tylko przez Facebook stając się fanami profilu Freem.pl. Dystrybucja kart SIM odbędzie się za pośrednictwem Paczkomatów, w kinie Atlantic w Warszawie oraz przez kuriera InPost.

FreeM, jak to wirualny operator komórkowy, będzie bazował na obecnej infrastrukturze Plusa.

Operator telefonii komórkowej FreeM czyli spółka CP Telecom stała się częścią grupy Integer.pl 7 lipca br. Wartość umowy wyniosła 2 mln zł.

Treść za reklamy

Nie jest to pierwszy mariaż oferty mobilnej z koniecznością oglądania reklam. Użytkownicy serwisu Otineo.com w zamian za oglądanie reklam wideo mogą doładować telefon komórkowy lub zadzwonić z telefonu stacjonarnego. Warunkiem wynagrodzenia jest potwierdzenie, że użytkownik rzeczywiście obejrzał klip (np. poprze odpowiedź na proste pytanie dotyczące spotu).

Na takiej samej zasadzie działa także serwis Iplex.pl. Co prawda strona działająca w branży VOD z telefonią nie ma nic wspólnego, to jednak aby obejrzeć zawarte filmy wpierw trzeba zmierzyć się z kilkoma spotami reklamowymi. Czym popularniejszy film, tym liczba reklam wzrasta.