Wirtualne dobra warte ponad siedem miliardów dolarów

xray hand

W tym roku kalendarzowym, wielbiciele gier nabędą wirtualne przedmioty za ponad siedem miliardów dolarów. W roku 2007 kwota ta była mniejsza o ponad dwa miliardy dolarów. Wzrost jest spory, a ma być jeszcze większy.

Z opublikowanego raportu wynika, że w 2010 roku, wielbiciele gier nabędą wirtualne przedmioty za trochę ponad siedem miliardów dolarów (7,3). In-Stat odnotował tu dużą tendencję zwyżkową. W roku 2007 kwota ta była mniejsza o ponad dwa miliardy dolarów. Wzrost wartości tej części rynku został oszacowany na 245%. Osoby marzące o własnym biznesie tego typu wciąż mogą oczywiście ukroić kawałek tego "tortu". Zdaniem In-Stat, już za cztery lata, na całym świecie sprzedane zostaną wirtualne przedmioty warte 14 miliardów dolarów.

Pod uwagę brane są tu zarówno rzeczy sprzedawane w grach stricte sieciowych (MMO) jak i produkcjach umieszczonych na portalach społecznościowych (gry takiej jak FarmVille) czy grach na telefony komórkowe. Co ciekawe, z zebranych danych dowiadujemy się, że 70% zysków generują w tym przypadku osoby mieszkające w Azji i państw leżących w rejonach Pacyfiku. Inny raport autorstwa firmy Magid and Associates dodaje, że statystyczny nabywca wirtualnych przedmiotów, wydaje na nie 92 dolary rocznie. Tego typu zakupów dokonywać ma 13% użytkowników Internetu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.