Agora: 23,4 mln zł przychodu w III kw.

Internetowe ramie Agory zwiększyło przychody w III kw. br. o 17,6 proc.

Segment Internet Agory osiągnął pozytywny wynik EBIT w wysokości 0,5 mln zł, a jego marża EBITDA operacyjna wzrosła o 10,5 pkt% do poziomu 9%.

Przychody segmentu wzrosły o 17,6% i wyniosły 23,4 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży reklam internetowych wzrosły o 33,6% do 15,9 mln zł (przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o 21%).

Z kolei przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły o 7,4% do 5,8 mln zł.

Koszty operacyjne w segmencie internetowym Agory od lipca do września br. wyniosły 22,9 mln zł, czyli o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma uzasadnia to wydatkami na rozwój serwisów tematycznych, sieci sprzedaży i spółki AdTaily oraz większymi kosztami wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników.

W sierpniu 2010 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl wśród polskich internautów wyniósł 61,3%, a liczba ich użytkowników sięgnęła 10,9 mln osób (wzrost o 12,4%).

W 3 kw. 2010 r. Agora uruchomiła sieć reklamy internetowej PayPer.pl oferującą klientom powierzchnie reklamowe dla kampanii efektywnościowych. Utworzyła także, we współpracy z Grupą Radiową Agory, serwis z kanałem telewizji internetowej tuba.tv, a zespół Internetu i Gazety Wyborczej przygotowały aplikację Wysokie Obcasy Extra na iPada - pierwszą aplikację udostępniającą treści Agory na tym nośniku i pierwszą w Polsce wersję magazynu na iPada.