Kto w Polsce zarabia na cyfrowej rozrywce? - najnowsza konferencja Internet Standard

Już wkrótce w jednym miejscu spotkają się przedstawiciele Wrzuta.pl i Telewizji Polskiej, twórcy Wiedźmina z twórcami gier przegladarkowych, a Iplex.pl stanie w czoło w czoło z internetowym ramieniem Polsatu. Internet Standard zaprasza na konferencję EntertaimentStandard, z której będzie można dowiedzieć się m. in. o panoramie serwisów rozrywkowych polskiego internetu, dominujących trendach i modelach monetyzacji, a także najnowszych projektach, które zdobyły uznanie internautów.

Już 25-26 listopada 2010 r. odbędzie się premiera nowego cyklu konferencji sygnowanych marką Internet Standard.



Konferencja EntartainmentStandard
poświęcona będzie trzem kluczowym segmentom branży rozrywkowej w sieci: grom, muzyce i filmom.

Jak tworzyć serwisy rozrywkowe i jak na nich zarabiać? Jakie są optymalne modele dystrybucji contentu rozrywkowego w internecie? Jak zatrzymać i zaangażować użytkownika? Biznes lokalny czy globalny? Jak robią to najlepsi? Między innymi na te pytania odpowiedzą eksperci i praktycy branży rozrywki w sieci.

- Internet całkowicie zmienił formy i formaty rozrywki w sieci. Internauci coraz więcej czasu, emocji, pieniędzy poświęcają na gry, muzykę lub wideo w sieci, dostawcy contentu notują całkiem dobre wyniki i wciąż szukają nowych, efektywniejszych modeli biznesowych, a rynek startupów zapełnia się projektami osób marzących o biznesie na miarę Zyngi - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard.



- Nasza konferencja jest odpowiedzią na potrzeby rynku, nakreślimy panujące trendy, wskażemy dobre rozwiązania oraz zastanowimy się nad przyszłością projektów rozrywkowych w sieci zarówno tych sygnowanych przez tradycyjnych graczy tego rynku, takich jak portale, jak również projektów stworzonych przez nadawców telewizyjnych. Podczas panelu dyskusyjnego, do którego zaprosiliśmy przedstawicieli branży rozrywkowej w sieci zastanowimy się również nad receptą na sukces, sposobami monetyzacji oraz być może wskażemy tych, którym najbliżej do zwycięstwa w batalii o rynek entertainment on-line - dodaje Agnieszka Świtkowska.

Let’s play

Sebastian Barabanow z Fabryki Gier wprowadzi uczestników konferencji w świat gier prezentując rys historyczny i obecną sytuację gamingu w Polsce oraz na świecie, a także podejmie próbę odpowiedzi na pytanie w co będą grały nasze dzieci i wnuki.

Z kolei problem monetyzacji w grach przeglądarkowych omówi Marcin Szeląg z Pixelate Ventures, a Jakub Mirski z Colours Consulting przedstawi najnowszą technologię Kinect Microsoftu, która dzięki możliwości sterowania ruchami całego ciała ma zrewolucjonizować sposób gry i nadać nowy wymiar rozrywce.

- Gratką dla graczy i nie tylko graczy będzie z pewnością wystąpienie Marcina Iwińskiego i Michała Kicińskiego - zapowiada Dariusz Sokołowski, online business development director w Internet Standard.

- Właściciele CD-Projekt zdradzą sekrety uruchamiania globalnego biznesu i opowiedzą o swych doświadczeniach związanych z pierwszym polskim produktem eksportowym "Wiedźmin" oraz projektem "Gog.com". Good Old Games to serwis sprzedający starsze gry przez download bez uciążliwego dla graczy DRM bazujący na nostalgii za starszymi dobrymi grami, gdzie grywalność miała największe znaczenie. Serwis skierowany jest głównie na Stany Zjednoczone i Kanadę, gdzie odnosi już spore sukcesy - dodaje Dariusz Sokołowski.

Let’s hear

Apple wraz z iTunes całkowicie zrewolucjonizował branżę muzyczną na świecie, a radia internetowe cieszą się wielomilionową publicznością. Mimo, iż wciąż wielu fanów nie wyobraża sobie muzyki bez pięknie wydanych płyt CD czy winylowych, tak niewątpliwie palmę pierwszeństwa dzierżą dziś internauci konsumujący muzykę w postaci cyfrowej.

Rafał Sokalski z GG Network (OpenFM) przedstawi panoramę internetowych stacji radiowych w Polsce, rozważy czy zachodnie serwisy i marki muzyczne (MySpace, Last FM) mają jeszcze szansę zawojować nasz rynek.

Leszek Bogdanowicz z Gagabox prześwietli cyfrową radiofonię mobilną, opowie o modelu biznesowym projektu.

Kulisy internetowej transmisji z największego festiwalu Europy Środkowo-Wschodniej - Opener 2010 przedstawią w swej prezentacji Piotr Czekała i Krzysztof Bartkowski z INSYS.

Jak zarabiać na wolnej muzyce w sieci i wykorzystać lojalność oraz zaangażowanie fanów gotowych sfinansować muzyczne projekty swych idoli? O społecznościowym projekcie wspierającym niezależnym twórców w sieci opowie szef kierunku Organizacja Produkcji Mediów Cyfrowych w Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz prezes agencji SFERA i spółki Megatotal Krzysztof Franek.

Let’s watch

- Wideo on-line wreszcie przedarło się do mainstreamu - mówi Dariusz Sokołowski. - Czołowi medialni gracze intensyfikują swą obecność na rynku VOD, a nowe podmioty skutecznie próbują rywalizować oferując bezpłatny content i dodatkowe usługi. Na konferencji Entartaiment Standard zaprezentujemy wiodące projekty z tego sektora usług - ITI z Onetem, Polsat-Ipla, iTVP-HD, WP, Grupa O2 i Iplex. Komu zaufają internauci?

Albert Szybiński z Redefine (Polsat) scharakteryzuje ipla jako wieloformatową i wielodziedzinową platformę rozrywki oraz przedstawi ewolucję rozwoju projektu w minionych dwóch latach. Jaką strategię obecności w sieci zaprezentuje w swym wystąpieniu Michał Przymusiński z TVP i czym jest podyktowana decyzja TVP o współpracy z serwisem YouTube?

Łukasz Skrzypek z Iplex podsumuje efekty zmiany modelu biznesowego kina internetowego, który obecnie oferuje tylko bezpłatne treści.

Prezentacja Łukasza Skalika z WP i Urszuli Majewskiej wraz Marcinem Hajkiem z Onetu poświęcone będą strategii rozwoju telewizji internetowej realizowanej przez wiodące polskie portale. Michał Brański z Grupy o2 przedstawi społecznościowy potencjał jednego z najstarszych i najpopularniejszych polskich projektów wideo - Wrzuta.pl



Let’s make money

Jakie są obecne trendy w branży reklamowej dedykowanej rozrywce w sieci? Jak efektywnie prowadzić tam działania marketingowe? Tym zagadnieniom poświęcony będzie blok tematyczny, podczas którego przedstawimy sprawdzone rozwiązania oraz ciekawe case studies - zapowiada Dariusz Sokołowski.

O specyfice reklamy w grach i grach jako narzędziu reklamowym opowie Jacek Jankowski z Nobagames. Na konferencji nie zabraknie także prezentacji projektu Scoremaster, gry która stała się numerem 1 wśród aplikacji używanych przez polskich fanów Facebooka, którą zaprezentuje Juliusz Kornaszewski z Mindspot Communication & Media.

Bartłomiej Gołębiowski z agencji Gong opowie o strategii komunikacji marki z wykorzystaniem cross-mediowej kampanii promocyjnej, na przykładzie akcji Knorr Nudle i Przygodożercy.



- Entartainment Standard to nowy cykl naszych konferencji. Naszą aspiracją jest przekazać wiedzę z najwyższej półki oraz sprawdzone rozwiązania monetyzacji contentu rozrywkowego w internecie
- mówi Agnieszka Świtkowska. - Oprócz ciekawych prezentacji, możliwości nawiązania cennych kontaktów i networkingu zaproponujemy naszym uczestnikom także niespodziankę związaną z rozrywkowym charakterem naszej imprezy. O szczegółach tej nietypowej akcji będziemy informować m.in. w serwisie Internet Standard oraz na naszym profilu na Facebooku, więc tym bardziej zachęcam do rejestracji oraz aktywnej komunikacji z nami na pośrednictwem tych kanałów.

Konferencja Entartainment Standard adresowana jest m. in. do właścicieli i udziałowców firm internetowych zainteresowanych reklamą w branży rozrywkowej, twórców start-upów i młodych przedsiębiorców, kadry zarządzającej firm działających w obszarze szeroko pojętej rozrywki, a także osób zajmujących kluczowe stanowiska w działach związanych z rozrywką.

Decydenci odpowiadający w firmach i organizacjach za projekty rozrywkowe, a także osoby chcące wiedzieć więcej na temat technologii wspierających projekty rozrywkowe oraz monetyzację projektów również znajdą na konferencji ciekawą wiedzę oraz inspiracje.



- Gorąco wierzymy, że dzięki specyfice i segmentacji tematycznej, do tej pory nieobecnej na rynku eventów w Polsce, nowy cykl konferencji Internet Standard na stałe wpisze się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branżowych
- dodaje Dariusz Sokołowski.

Konferencja odbędzie się w dniach 25-26 listopada 2010 r. w Bussinessman Institute w Warszawie. Szczegółowy program konferencji oraz formularz zgłoszenia dostępny jest na stronie EntertainmentStandard 2010.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.