Facebook Deals - mobilna społeczność z lepszymi ofertami

xray hand

Facebook ogłosił nowości związane z usługami na urządzenia przenośne. Podczas konferencji najwięcej uwagi poświęcono usłudze Deals, która połączy możliwości Grouponu, Foursquare i programów lojalnościowych.

Wczoraj wieczorem odbyła się konferencja Facebooka. Wielu ekspertów rynku zakładało, że na prezentacji dotyczącej rozwiązań mobilnych zaprezentowany zostanie tzw. Facebook Phone. Mark Zuckerberg, założyciel portalu, zdementował te doniesienia zaznaczając, że Facebook nie pracuje nad własnym urządzeniem.

Ogłoszono natomiast kilka nowości, w tym ulepszoną aplikację na platformy iOS oraz Android. Głównym tematem konferencji była nowa usługa - Deals. Jest to ukłon w stronę aktywnych konsumentów i właścicieli sklepów. Usługa umożliwi stosowanie specjalnych promocji dla osób korzystających z mobilnej wersji Facebooka.

Jak to działa? Deals stworzone jest na bazie zaprezentowanego niedawno Places. Użytkownik logujący się w danym miejscu z urządzenia przenośnego do aplikacji Facebook, będzie mógł sprawdzić czy okoliczne sklepy, kawiarnie lub punkty usługowe oferują promocje stworzone specjalnie dla użytkowników portalu.

W ten sposób będzie można dostać piwo gratis w okolicznym pubie lub darmową wejściówkę do kina. Deals posiada szeroką gamę rozwiązań. Promocje mogą być np. przeznaczone dla konkretnej ilości znajomych będących razem lub w postaci kuponów, darmowych noclegów czy zniżek na towary. Usługa łączy więc w sobie funkcjonalność Places oraz programów lojalnościowych. W przyszłości może stać się także bezpośrednim zagrożeniem dla usług typu Groupon.

Deals na razie będzie dostępne na terenie USA i tylko z aplikacji Facebook na iPhone'y. Portal do tej pory podpisał umowę z 22 firmami w tym H&M oraz McDonalds. Nie wiadomo w jakim tempie usługa będzie rozszerzać się na inne kraje.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.