Vobis otwiera sklep na Facebooku

Vobis rozszerza swoją obecność w e-commerce o dodatkowy kanał sprzedaży. Tym razem w serwisie Facebook. Na profilu, który lubi ponad 6 500 osób, dodana została zakładka ze sklepem internetowym.

AKTUALIZACJA: Na pytania odpowiada Magdalena Grzeszkowiak (Lisowska), specjalistka ds. marketingu internetowego w Vobis.

Jedna z największych polskich sieci ze sprzętem komputerowym i multimedialnym podpięła do swojego profilu na Facebooku sklep internetowy.

W tym momencie sklep na Facebooku oferuje ponad 4.000 produktów, podzielonych na 20 grup towarowych. Całość nie odbiega funkcjonalnością od pierwowzoru, czyli Vobis.pl, i będzie stale rozwijana pod względem atrakcyjności i wygody korzystania z nowego rozwiązania.

Projekt sklepu został stworzony i wdrożony przez firmę Inflavo, na której czele stoi Viren Bhandari.

Bhandari, który w polskiej branży e-commerce debiutował sklepem skarpetkowo.pl, znany jest z aktywnej promocji swoich działań w mediach społecznościowych.

Vobis otwiera sklep na Facebooku

W lipcu br. firma Inflavo została włączona w struktury Grupy Integer. Wartość umowy wyniosła 2 mln zł.

Jako że Grupa Integer jest właścicielem zyskujących na popularności Paczkomatów 24/7, ta forma odbioru dostępna też jest też w sklepie Vobis na Facebooku.

Inflavo to nie jedyna na polskim rynku spółka oferująca rozwiązania f-commerce. Podobne narzędzie oferuje także Star Digital. Jak mówią przedstawiciele SD - w odróżnieniu od konkurencji, która oferuje stworzenie pojedynczego sklepu w ramach facebooka - my oferujemy społeczność sklepów. Za pomocą jednej aplikacji można kupić produkty od różnych sprzedawców.

Mimo, że Vobis przeciera szlaki na polskim rynku, nie jest pionierem na świecie. Pierwszy sklep na Facebooku otworzyła na początku 2004 r. kwiaciarnia 1-800-Flowers.com. Do dziś amerykański sklep zgromadził ponad 48 tysięcy fanów. Kwiaciarnia wykorzystuje system aplikacji Alvenda.

AKTUALIZACJA: 4 pytania do

Odpowiada Magdalena Grzeszkowiak (Lisowska), specjalista ds. marketingu internetowego, Vobis.

Jak będziecie promowali sklep na Facebooku?

Planujemy promocje (np. cenowe) dedykowane specjalnie dla klientów sklepu na Facebooku.

W jaki sposób będziecie zachęcali waszych lubiących na fb, aby korzystali ze sklepu na fb?

Będą prawdopodobnie reklamy i konkursy na FB, bonusy dla klientów i upominki. Chcemy też zrobić coś niestandardowego, ale za wcześnie o tym mówić, bo koncepcje reklamy i promocji są obecnie w fazie planowania.

Czy sklep na Facebooku ma szansę generować większą sprzedaż niż Vobis.pl?

Vobis w dłuższej perspektywie bierze pod uwagę znaczną konsolidację handlu w obszarze 'social media'. Stąd właśnie pomysł na utworzenie sklepu na Facebooku. Aktualny potencjał rynku nie pozwala jednak sądzić, by obrót sklepu na Facebooku szybko był wyższy niż Vobis.pl.

Jakich przychodów ze sprzedaży, liczby klientów spodziewacie się ze sklepu Vobis na Facebooku do końca roku?

Vobis nie ma na razie takich szacunków i prognoz, trudno nawet spekulować, bo póki co, jest chyba jedynym dużym polskim detalistą IT, który zdecydował się na sprzedaż via Facebook. To dziewiczy kanał jak na polski rynek, a liczby (userów) którymi kusi Facebook, nie koniecznie muszą się przedkładać na popularność sklepu i wyniki finansowe...

Aktualizacja: 21 października 2010 15:07

Na pytania odpowiada Magdalena Grzeszkowiak (Lisowska) z działu marketingu Vobis i Andrzej Chodzeński, Tabasco Media Communications.