Nagrodzono sklepy w Rankingu Zaufane Opinie 2010

W sobotę 16 października w warszawskim hotelu Novotel rozdano statuetki laureatom Rankingu Zaufane Opinie 2010. Internetowa porównywarka Ceneo nagrodziła najlepiej oceniane przez użytkowników sklepy internetowe. Przy okazji opublikowano specjalny raport Ceneo i serwisu Bankier.pl: "Zaufanie jako podstawa w e-commerce".

"Filary zaufania" przyznano w 6 kategoriach: Elektronika użytkowa, Świat komputerów i gier, Multimedia, Zdrowie i uroda, Hobby, a także Styl życia.

Pierwsze miejsca w poszczególnych kategoriach zajęły sklepy: 2w1.pl, Komputronik. pl, KDC.pl, Perfumeria.pl, Sklepopon.pl, a także Zooexpress.pl.

Laureaci otrzymali statuetki a także klika bonusów od Ceneo, jak chociażby dodatkowe możliwości promocji w porównywarce. Dodatkowo na gali wyróżniono Wschodzące gwiazdy zaufania i bezpieczeństwa - sklepy, które do Programu Zaufane Opinie Ceneo przystąpiły na kilka tygodni przed rankingiem i zdążyły w tym czasie zebrać dużo świetnych opinii.

Tutaj najlepsze opinie zebrał sklep E-fotojoker.pl. Była to pierwsza edycja Rankingu Zaufanych Opinii. Wydarzenie będzie cykliczne, druga edycja w przyszłym roku.

Przy okazji Rankingu powstał obszerny raport "Zaufanie jako podstawa w e-commerce", którego autorami są redaktorzy serwisu Bankier.pl oraz Ceneo. Dane do raportu pochodzą z serwisów Grupy Allegro: Ceneo.pl, iStore.pl, Allegro.pl, Platnosci.pl.

Oto kilka ciekawych wniosków z raportu (który pobrać można ze strony ceneo.pl):



W badaniu Ceneo prawie 3/4 ankietowanych miało obawy przed kupowaniem w Internecie. Obawiają się, że nie otrzymają towaru zgodnego z tym który zamówili, że stracą pieniądze, które wpłacili na konto sprzedającego.



Ceneo poprosiło ankietowanych o zaznaczenie kategorii, w których zakupy budzą ich największe obawy (można było wybrać kilka opcji). Użytkownicy dostali do wyboru 21 kategorii głównych i dostępnych w porównywarce. Z tego zestawienia na pierwszym miejscu znalazła się apteka. Kupowanie on-line medykamentów budzi nasze największe obawy.



Sklepy udostępniające status towaru są częściej wybierane. Statusy dostępności spowodowały wzrost ilości kliknięć w pozycje dostępne "od ręki" średnio o 27%.



Wg. sprzedawców kluczowym elementem budowania zaufania wśród konsumentów jest wysoki poziom ich obsługi (91%). Ogromne znaczenie mają również: szczegółowy

opis, zdjęcia produktu (85%) oraz komunikacja z klientem na każdym etapie realizowania zamówienia (76%). Na odnotowanie zasługuje 39% głosów na Zaufane Opinie Ceneo, które są stosunkowo młodą usługą. Co ciekawe, "tylko" 59% sklepów uznało za istotny parametr szybką wysyłkę zamówionego towaru.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.