Twitter zmienia dyrektora generalnego i chce zarabiać na popularności

Ze stanowiska dyrektora generalnego firmy zarządzającej najpopularniejszym serwisem mikroblogowego ustąpił Evan Williams. Jego obowiązki przejmie dotychczasowy dyrektor ds. operacyjnych. Zadaniem nowego CEO będzie podniesienie rentowności firmy Twitter.

Nowym dyrektorem generalnym spółki został Dick Costolo. Zdaniem analityków jego najważniejszym zadaniem będzie wypracowanie skutecznej strategii pozwalającej na wykorzystanie ogromnego potencjału ekonomicznego serwisu Twitter. Zgodnie z informacjami ujawnionymi w kwietniu br. głównymi źródłami finansowania serwisu mają być reklamy oraz usługi przeznaczone dla klientów korporacyjnych. W maju przedstawiciele firmy zarządzającej serwisem Twitter zapowiedzieli m.in. zamiar wprowadzenia szeregu funkcji przeznaczonych dla użytkowników biznesowych. Szczegółów na temat nowych narzędzi jednak nie podano. Warto dodać, że jako dyrektor operacyjny Dick Costolo przyczynił się m.in. do podpisania kontraktów reklamowych z firmami Google, Microsoft i Yahoo. “Można spodziewać się, że Evan Williams będzie nadal zaangażowany w rozwój serwisu, zwłaszcza na poziomie technologicznym" - twierdzi Jeremiah Owyang, analityk firmy Altimeter Group. Jego zdaniem o obszar finansów oraz bieżącej działalności operacyjnej firmy Twitter nie były najmocniejszymi stronami dotychczasowego dyrektora generalnego.

Evan Williams zajmował stanowisko dyrektora generalnego spółki od 2008 roku. Jak sam przyznaje dotychczas rozwój serwisu Twitter koncentrował się przede wszystkim na rozbudowie funkcjonalności oraz niezbędnych inwestycjach w infrastrukturę IT. Z nieoficjalnych informacji wynika, że tegoroczne przychody firmy Twitter mają przekroczyć 140 mln USD. Pod koniec 2013 roku obroty spółki mają być dziesięciokrotnie wyższe.

Czytaj też:

Facebook - największa awaria od czterech lat

Szkodliwe awarie sieci

Microsoft pozywa Motorolę za telefony oparte na systemie Google

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.