Facebook i Skype zagrożą dominacji Google

Pojawiają się pogłoski o tym, że Facebook i Skype niedługo zewrą szeregi - łącząc możliwości rozmów głosowych i czatów wideo Skype'a z platformą serwisu społecznościowego Facebook. Sojusz byłby wartościowy dla użytkowników (zwłaszcza biznesowych) i przyniósłby twórcom duże zyski. Mógłby też stać się dużym wyzwaniem dla Google z jego usługami Buzz, Voice i zapowiadanym od dawna serwisem Google Me.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Notka z AllThinksD sugeruje, że gdy ukaże się Skype 5.0 przez kolejne tygodnie towarzyszyć mu będą ogłoszenia o partnerstwie i głębokiej integracji z Facebookiem. Sojusz połączyłby pół miliarda użytkowników Skype'a i pół miliarda użytkowników Facebooka, pozwalając im na jednoczesne korzystanie z serwisu, wiadomości tekstowych, rozmów głosowych i czatów wideo.

Sojusz Facebooka i Skype'a stanowiłby zagrożenie dla Google, które włączyło niedawno VoIP w usłudze Gmail. Google chciał zaadaptować się do rozwoju serwisów społecznościowych poprzez Google Wave, Google Buzz i legendarną sieć społecznościową Google Me. Sytuację mógłby jednak zmienić sojusz Facebooka i Skype'a, który stanowiłby wyzwanie dla Google jako platformy komunikacyjnej i zapewniałby firmom realną alternatywną dla zestawu serwisów Google.

Dla małych i średnich firm, główną przynętą serwisów Google była wszechobecna dostępność z chmury (cloud-computing) i niskie koszta. Gdy Google otworzył usługę Google Voice w Gmailu, więcej niż milion darmowych telefonów wykonanych zostało w ciągu pierwszych 24 godzin. Facebook, jako platforma biznesowa, staje się jednak coraz bardziej atrakcyjny.

Po pierwsze, przewyższa Google jako miejsce, gdzie użytkownicy spędzają większość swojego czasu w sieci. Ci użytkownicy to współpracownicy, partnerzy, dostawcy i klienci, więc jasne, że i firmy powinny być tam obecne. Facebook ciągle jest też serwisem społecznościowym, ale rozwijając się, staje się coraz lepszy jako platforma biznesowa i komunikacyjna - dostarczając możliwości sprzedaży, relacji z klientem, współpracy i wsparcia.

Sojusz firm Facebook i Skype byłby zwycięstwem obu firm - pozwalając każdej rozwinąć swoje udziały i wpływ oraz zająć bardziej znaczącą pozycję zarówno dla konsumentów, jak i firm. Możliwość 10-kanałowych czatów wideo przedstawiona przez Skype'a idealnie pasuje do serwisu społecznościowego, takiego jak Facebook.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.