MCI inwestuje w czeski e-commerce

MCI.TechVentures realizuje zapowiadaną transakcję inwestując ponad 20 mln zł.

Inwestycja przeprowadzona została wspólnie z Intel Capital. MCI i Intel zainwestowały łącznie 10 mln EUR.

MALL.CZ to spółka założona w 2000 r. Oprócz czeskiego rynku prowadzi również operacje na rynku polskim, węgierskim, słowackim i niemieckim. Oferta sklepu obejmuje m.in.: RTV, AGD, sprzęt fotograficzny, artykuły sportowe itp.

"MALL.CZ to spółka mająca przeszło dziesięcioletnią historię. Posiada sprawdzony w praktyce model biznesowy oraz doskonały zespół zarządzający. Obecnie spółka gotowa jest do dalszego wzrostu, obejmującego poszerzenie swego zasięgu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To doskonała inwestycja, z którą wiążemy duże plany." - powiedział Jacek Murawski, Investment Partner MCI Management SA, odpowiedzialny za tę transakcję.



Spółką prowadzącą MALL.CZ jest Netretail Holding B.V.

"Intel Capital, jako pierwszy zauważył potencjał spółki dokonując pierwotnej inwestycji w 2008 roku. Netretail Holding jest jedną z wiodących spółek na rynku e-commerce w Europie wschodniej, która w ubiegłym roku dynamicznie rozwijała się, pomimo trudnych warunków gospodarczych w regionie oraz spadków PKB." - powiedział Marcin Hejka, dyrektor generalny Intel Capital Eastern Europe, Middle East and Africa.

Zarówno w Polsce, w Europie, jak i na całym świecie, handel w Internecie rośnie w błyskawicznym tempie. W naszym kraju nadal jest to zaledwie ok. 2% sprzedaży detalicznej, chociaż wg opublikowanych w kwietniu br. prognoz SMB, w tym roku poziom ten zbliży się do 3%. Dla porównania - w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii jest to ok. 8%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.